۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۳۴۲۸۵
امام جمعه موقت شهرری:

برخورد قاطعانه قوه قضائیه با حقوق‌های کلان عین عدالت است

امام جمعه موقت شهرری گفت: از مهم ترین خواسته‌های مردم از قوه قضاییه، برخورد جدی و قاطعانه با سوء استفاده گران حقوق‌های کلان است و انتظار می‌رود پس از انجام وظیفه قوه قضاییه عملکرد خود را به اطلاع مردم اعلام کنند و این عین عدالت است.
حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه موقت ری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، امام جمعه موقت شهرری، امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران روزه دار به تقوای الهی، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای ذخیره سازی تقوا است.

 

وی افزود: لیله القدر، شبی است که انسان می‌تواند ره صد ساله را در عرض یک شب طی کند و به کمال واقعی برسد و این امر بیانگر عظمت شب قدر است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه انسان باید در شب قدر بداند که از خداوند متعال جه می‌خواهد و چه باید انجام دهد، بیان داشت: از مهم‌ترین اهداف شب قدر احیاء و زنده کردن دل‌ها از معصیت و گناه است و این مهم با خضوع و خشوع به درگاه حضرت حق میسر می‌شود.

 

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به اینکه امروز جامعه اسلامی باید مروج معنویت باشد، گفت: امروز جامعه اسلامی باید مروج معنویت بوده و گسترش این مهم در تمامی جهان که دچار بهران و کمبود معنویت است امری ضروری و لازم به شمار می‌رود.

 

وی با بیان وظایف مومنان در شب قدر، گفت: احیاء دل و اندیشه، ذخیره علم، دانش، عقل و فهم، پرداختن به مسائل عاطفی و دعا برای سلامتی امام زمان(عج) از مهمترین وظایف مومنان در شب قدر به شمار می‎رود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در خطبه دوم با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، عنوان کرد: حضرت علی(ع) در دوران حکومت خود به فکر عملیاتی کردن و اجرا کردن تقوا در جامعه بود و این عمل ایشان، در توزیع عادلانه بیت المال قابل مشاهده بود.

 

امام جمعه موقت شهرری با بیان اینکه عدالت در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد، ابراز کرد: قوه قضاییه مسؤولیت مستقیم اجرای عدالت را بر عهده دارد و انتظاری که مردم از این قوه دارند اجرای درست عدالت در جامعه است.

 

وی افزود: از مهم ترین خواسته‌های مردم از قوه قضاییه، برخورد جدی و قاطعانه با سوء استفاده گران حقوق‌های کلان است و انتظار می‌رود پس از انجام وظیفه قوه قضاییه عملکرد خود را به اطلاع مردم اعلام کنند و این عین عدالت است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: زمانی که مردم شاهد اطاعت مسؤولان از مطالبات رهبر معظم انقلاب و ارائه عملکرد خود به آنان باشند سبب دلگرمی مردم به آنان می‌شود.

 

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به اینکه عدالت اقتضا می‌کند که انسان با طاغوتیان و اقدامات زد بشری آنان مبارزه کند، خاطر نشان کرد: مستکبرانی که امروز با حمایت از گروه تکفیری داعش دم از حقوق بشر می‌زنند خود ناقضان حقوق بشر هستند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: روز قدس، روز اسلام و مظلومان عالم به ویژه مردم فلسطین است امت اسلامی در این روز عزم حود را برای مخالفت و برائت از رژیم صهیونیسم به منصه ظهور می‌رسانند و آمادگی خود را برای نابودی و مبارزه با این غده سرطانی اعلام می‌دارند./201/813/ب1

ارسال نظرات