۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۳۴۲۹۷
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

دست درازی به بیت المال در مملکت اسلامی قابل قبول نیست

امام جمعه ارومیه گفت:دست درازی به بیت المال و تخلف درقانون شایسته نظام اسلامی نیست ودولت موظف به رسیدگی این جریان است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به حقوق های نجومی برخی مسؤولان گفت: دست درازی به بیت المال موجب سلب اعتماد مردم از مسؤولان می شود و شایسته جامعه اسلامی نیست.


وی تصریح کرد: برخی مسؤولان دست پاک مملکت از اوایل انقلاب تا به الان حقوق رسمی هم دریافت نکرده اند و درعین حال برخی تخلف کرده و با دست درازی به بیت المال حقوق های نجومی دریافت می کنند.


امام جمعه ارومیه دولت را موظف به رسیدگی به موضوع حقوق های نجومی و برخورد با متخلفان دانست و افزود: دولت باید به این مسأله رسیدگی کرده و به مردم توضیح دهد تا هیچ کس حق دستبرد به بیت المال را نداشته باشد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به مسأله بحرین اظهار داشت: دستگیری علما بحرین و لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم جنایت دیگری از سوی دشمن است و به هیچ عنوان قابل قبول نیست.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی ضمن تاکید به مقاومت از سوی مسلمانان ابراز داشت: بر تمامی مسلمانان دنیا لازم است که قیام کرده و نفرت و انزجار خود را نشان دهند و از شیعیان مظلوم بحرین حمایت کنند.


استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان اذعان داشت: عده ای با زیرپاگذاشتن حرمت رمضان کل اسلام و دین را به تمسخر می گیرند که باید با جدیت تمام با این افراد برخورد شود تا شاهد روزه خواری علنی در ماه رمضان نباشیم.


وی خاطرنشان کرد: ارتکاب معصیت در ملأ عام وبصورت آشکار بلا و نقمت الهی را بر مردم نازل می کند.


امام جمعه ارومیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور گفت: نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی است و مسؤولان باید راهکارهای تبدیل نمازجمعه به قرارگاه فرهنگی را عملی کنند.


وی آمریکا را سرمنشأ تمامی جنایات دانست و بیان کرد: در مملکت ما به ویژه در تیر ماه ترورها و جنایات زیادی صورت گرفته که سرمنشأ همه آنها آمریکاست.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به شهیدان محراب و جریان سوءقصد به جان رهبر معظم انقلاب در تیرماه سال 1360 افزود: ملت ایران این جنایات و خباثت های آمریکا را فراموش نمی کنند.


امام جمعه ارومیه تصریح کرد: ما باید با دشمنان دین دشمن بوده و دوستداران دین را دوست بداریم.


وی اسراف را ازجمله موارد حرام و معصیت در دین دانست و گفت: از جمله موارد اسراف استفاده از بنرهای تبلیغاتی است که ضرر به بیت المال خلاف شرع است و مسؤولان باید از افراط و تفریط ها در این زمینه پرهیز کنند.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فضیلت شب های قدر اظهار داشت: فضیلت شب های قدر از هزاران ماه هم بیشتر بوده و سعی کنیم با درک اهمیت شب های احیا به سوی تقرب الهی گام برداریم./201/936/ب1

ارسال نظرات