۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۳۴۳۰۵
امام جمعه خوی:

سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم سقوط آل خلیفه را تسریع می بخشد

امام جمعه خوی گفت: سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم غیر از تسریع سقوط آل خلیفه نتیجه دیگری ندارد.
آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین از طریق حاکمان ستمگر آن کشور اظهار داشت: این اقدام ظالمانه موجی در منطقه و جهان به وجود آورده است.


وی ادامه داد: اگر آل خلیفه شعور سیاسی داشته باشند باید بدانند قیام مردم مظلوم بحرین از سال 2011 میلادی علیه بی عدالتی حکومت آل خلیفه همچنان ادامه دارد و هیچ کدام از قتل و غارت، شکنجه و تبعید نتیجه ای نداشته است.


حجت الاسلام شکوری تصریح کرد: تکیه کردن به رژیم پوسیده آل سعود و آمریکای جنایتکار ثمره ای برای آل خلیفه نخواهند داشت و باید منتظر سرنوشت محمد رضا پهلوی، صدام، حسنی مبارک و قذافی باشند.


وی اذعان داشت: سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم غیر از تسریع سقوط آل خلیفه نتیجه دیگری ندارد.


مقالات علمی به سمت نیازهای کشور سوق داده شود


مسؤول مدارس علمیه خوی در ادامه خطبه به توصیه ها و هشدارهای مقام معظم رهبری به اساتید دانشگاه و مسؤولان آموزش عالی کشور اشاره کردو اظهار داشت: ضرورت توجه و نگاه به آینده، ما ایرانی میخواهیم که برخوردار از تمامی ارزشها باشد،دانشگاه باید آراسته به تمامی خصوصیات مورد نیاز کشور باشد، پیشرفت علمی، انضباط اخلاقی و بصیرت سیاسی ضرورت دارد، دانشگاه باید فکر و تلاش سیاسی داشته باشد، دانشگاه و دانشجو باید انقلابی و مجاهد فی سبیل الله باشد، مسؤولان نگذارند پژوهشگران و نوآوران ناامید و خسته شوند، لزوم توجه به علوم پایه، دیپلماسی علم مهم است، مقالات علمی به سمت نیازهای کشور هدایت شود، کار فرهنگی در دانشگاه اصل است و افراد نامطمئن در دانشگاه ها حضور پیدا نکنند از جمله این توصیه ها و هشدارها بودند.


حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در خطبه اول نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران روزه دار جمعه به رعایت کردن تقوای الهی، آنها را به بهره گیری از فضیلت های شب های قدر دعوت کرد و گفت: در مورد فضایل، اتفاقات و اعمال شب قدر در کتب تفسیری، موسوعه های حدیثی، کتب اخلاقی، عرفانی و دعایی مباحث گسترده ای مطرح و فضایل بی شماری برای شب قدر بیان شده است.


خطیب جمعه خوی در ادامه با تمسک به روایتی از امام صادق(ع) گفت: خداوند در شب قدر اجل ها، روزی ها، اتفاقات در طول سال از قبیل خشک سالی و سرسبزی، شدت و رفاه، مرگ و زندگی، خیر و شر را مقدر می فرماید.


وی با  اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) اظهار داشت: کسی که شب قدر را شب زنده داری کند گناهانش بخشیده می شود گر چه به اندازه ستارگان آسمان، سنگینی کوه ها و پیمانه های دریاها باشد.


خطیب جمعه خوی با تسلیت ایام ضربت خوردن و شهادت امیرمؤمنان گفت: آن بزرگوار در خصوص علاقه شددیدشان به شهادت در راه خدا و همچنین مظلومیت های خود سخنان برجسته ای فرموده اند./202/936/ب1

ارسال نظرات