۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۳۴۳۲۰
محقق جامعة المصطفی بیان کرد؛

ضرورت تبیین نقشه صهیونیست‌ها در ایجاد تفرقه میان مسلمانان

نویسنده کتاب «روابط مسلمانان و غیرمسلمانان در حکومت نبوی» با تأکید بر اینکه پیامبر در دوران حیات با اقشار مختلف مردم ارتباط داشت، تکیه‌بر مشترکات شیعه و سنی و تبیین نقشه صهیونیسم برای مسلمانان را برای رسیدن به وحدت ضروری دانست.
محقق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی مدد شریفی در گفت‌وگویی در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت با اشاره به سیره پیامبر(ص) گفت: برای همه مسلمان‌ها سیره پیامبر حجت است و آنچه ما از سیره پیامبر به دست می‌آوریم این است که آن حضرت باهمه مسلمان‌ها و غیرمسلمان‌ها رابطه داشته است.

 

وی با بیان اینکه در کتاب «روابط مسلمانان و غیرمسلمانان در حکومت نبوی» انواع مختلف و مصداق‌های گوناگونی از رابطه پیامبر با مردم ذکر شده است، افزود: در این کتاب از رابطه پیامبر با اهل کتاب، غیرمسلمانانی که اهل کتاب نبوده‌اند و پیامبر حتی با این‌ها هم رابطه داشتند و در تشییع‌جنازه آن‌ها شرکت می‌کردند، سخن گفته‌ایم.

 

این محقق جامعة المصطفی در رابطه با نظر مقام معظم رهبری در خصوص رابطه با صائبی‌ها ادامه داد: جالب است بدانید یکی از نکاتی که ما طی تحقیق به دست آوردیم نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با گروهی به نام صائبی‌ها است که ما در این کتاب به‌صورت خیلی مفصل ازنظرات ایشان استفاده کرده‌ایم،‌ چراکه مطالب جالبی بود که در کتب سیره‌ای دیگر نداشتیم.

 

شریفی افزود: رهبر معظم انقلاب تحقیقی ابتکاری داشتند که من در این کتاب آورده‌ام. ایشان ادله‌ای دارند که اثبات می‌کند روح رفتار صائبی‌ها به نحوی است که جزوی از ادیان ابراهیمی قرار می‌گیرند.

 

وی در رابطه با ضرورت وحدت اسلامی خاطرنشان کرد: وحدت شیعه و سنی به معنی شیعه شدن سنی و سنی شدن شیعه نیست، بلکه به این معنا است که ما مشترکات زیادی داریم و اگر بر مشترکات تکیه کنیم به یک وحدت رویه دست پیدا می‌کنیم. لذا در بحث وحدت بین شیعه و سنی عده‌ای گفتند بیایید هرکدام از قسمتی از اعتقاداتمان دست‌برداریم و باهم به وحدت برسیم که این روش مورد تأیید نیست.

 

طلبه جامعة المصطفی مشهد در ادامه با توجه به نقش صهیونیسم در ایجاد تفرقه بین مسلمین تصریح کرد: با توجه به چالش‌هایی که جهان اسلامی دارد اگر ما سیاست‌های صهیونیسم را برای مردم به‌طور شفاف بیان کنیم خودبه‌خود به نقطه‌ای می‌رسیم که از حلال شمردن خون و مال یکدیگر دور می‌شویم.

 

شریفی در انتها با ذکر خاطره‌ای گفت: چند سال قبل نزاعی در افغانستان بین گروه‌های مذهبی به وجود آمده بود. آن‌وقت بنده به‌عنوان حکم در آن ماجرا گفتم که تعدی به حقوق برادران مسلمان جایز نیست. زمانی که به ایران آمدم از چهار تن از مراجع آن زمان استفتاء کردم که همه تعدی به مال برادران مسلمان اهل سنت را جایز ندانستند. اگر ما همین مسائل را برای مردم بیان کنیم خیلی از مشکلات حل خواهد شد./1325/د102/ی

منبع: مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی

ارسال نظرات