۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۳۴۳۳۰
معاون حوزه علمیه مازندران:

شب قدر، قلب ماه رمضان و گنجینه ای برای رستگاری انسان است

معاون حوزه علمیه مازندران، قلب ماه رمضان را شب قدر و سرمايه آن را اميد به فضل الهي معرفي کرد و گفت: انسان بايد يک قدم پيش برود و محبتش به اميرالمؤمنين خالص شود سپس بايد از بهشت بزرگ تر شود و راه آن يک عمر دويدن و گريه بر سرمايه هاي به باد داده شده انسان است.
شب قدر در حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزارش رسا در ساری، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در سلسله نشست های قرآنی در مسجد محمد رسول الله مرکز استان به فرا رسیدن شب های پرفیض قدر اشاره کرد و با تاکيد بر اين که شب قدر قلب رمضان و سرمايه آن اميد به فضل الهي است، گفت: يکي از نعمت هاي خاص خداوند نبوت و ولايت است، نبوت نبي اکرم (ص) و ولايت اهل بيت (ع) که بايد در اين شب هاي عزيز بهره کافي از آن ها برده شود.

 

وی افزود: معصوم محبت به ما دارد و تا قيامت هم باقي مي ماند و ماه رمضان ماه درک اين نعمت است تا بتوانيم از نعمت شفاعت اهل بيت(ع) برخوردار شويم، چرا که شفاعت تنها در آخرت نيست در دنيا هم بايد باشد تا انسان را به سمت توحيد و معرفت هدايت کند.

 

حجت الاسلام میرعمادی قلب ماه رمضان را شب قدر و سرمايه آن را اميد به فضل الهي معرفي و تصريح کرد: انسان بايد يک قدم پيش برود و محبتش به اميرالمؤمنين خالص شود سپس بايد از بهشت بزرگتر شود و راه آن يک عمر دويدن و گريه بر سرمايه هاي به باد داده شده انسان است.

 

وی با بیان این که شب قدر گنجينه اي ارزشمند و دري گرانبها براي انسان ها است و ارزش آن با يک عمر طولاني برابري مي کند، ادامه داد: شب قدر شبي است كه انسان بايد در فكر و انديشه ارتباط با خدا باشد و ساعاتي را در صحنه حضرت حق به عبادت بنشيند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهره گیری از سحرگاه های ماه مبارک رمضان و شب های قدر، روزه داری و عبادات ارزنده می تواند مرگ انسان را مبارک کند، بیان داشت: انسان همواره باید در تلاش باشد تا با حرکت در این مسیر نورانی به سعادت و رستگاری دست پیدا کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: شب قدر شبي است که آدمي با درک آن، تحمل بي خوابي و خلوت با خداي لايزال مي تواند مسيرسعادت و نيل به مقام والاي انسانيت را به سرعت بپيمايد و رستگاري دارين را براي خود از خوان رحمت و عنايت الهي برگيرد.

 

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به جايگاه رفيع شب قدر گفت: شب قدر، شبي است که انسان با درک آن مي تواند خود را به جايگاه رفيع خليفة اللهي برساند و مقام محمود را از آن خود کند و شب قدر، شب تحول، شب تغيير، شب درک حقايق زندگي و شب شناختن همه خوبي ها است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه رمضان فرصت ارزنده تقرب به درگاه پروردگار متعال است، گفت: نماز، روزه، تلاوت قرآن و مناجات برای انسان تأثیرات ارزنده ای دارد که باید در تلاش باشیم تا نهایت بهره گیری را از این ایام عزیز داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه، شب قدر را شب به خود آمدن و به خود فكر كردن خواند و افزود: در اين شب ها تقدير امور انجام مي پذيرد، يعني هركس به اندازه همتي كه به خرج مي دهد به همان اندازه خداوند به او عنايت مي كند.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که در شب های قدر انسان بدون واسطه و از طريق قرآن با خداي خود ارتباط پيدا مي كند و فرشتگان براي خدمت به انسان به زمين مي آيند، گفت: در این شب ها که شب و روز اجابت دعا و استغفار است برای همگان طلب غفران نماییم و سعادت جامعه را بطلبیم.

 

وي همچنين دعا براي ديگران، رعايت حقوق ديگران، پاك كردن قلوب از گناهان و مهم ترين دغدغه شيعه يعني دعا براي ظهور حضرت ولي عصر (عج) و قرآن را به عنوان بهترين وسيله براي آشنايي به وظايف و زندگي در اين شب ها معرفي کرد.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که دعا در حق دیگران و مسلمانان از جمله مواردی است که نباید در این شب و روز به فراموشی سپرده شود یادآور شد: شب قدر شب با برکتی است که به اندازه یک عمر طولانی ارزش و اهمیت دارد و قرآن کریم این کتاب آسمانی در شب قدر نازل شده و همه مقدرات انسان در آن به ثبت می‌رسد.

 

حجت الاسلام میرعمادی گفت: هیچ شبی را نمی توان در میان شب های سال یافت که عظمتی هچون شب قدر داشته باشد، ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

 

وی ادامه داد: هر گونه تحولی یک بستر مناسب می خواهد که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان این فرصت را به همه بندگان خود داده است، شب‌های قدر موعد استجابت دعا‌ها است که باید با حضور گسترده در مساجد قلب‌هایمان را از ناپاکی‌ها دور کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: خدای تعالی در شب قدر حوادث یکسال را یعنی از آن شب تا شب قدر سال آینده را تقدیر می کند به طوری که زندگی و مرگ، رزق، سعادت و شقاوت را مقدر می‏ سازد./202/1317/ب1

ارسال نظرات