۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۳۴۳۷۸
آیت الله اراکی:

مدیران ارشد کشور با تیزبینی از واقعه خلاف جلوگیری کنند

آیت الله اراکی گفت: اگر در یک محدوده مدیریتی خلافی صورت بگیرد مدیران بالا دست نمی توانند بگویند به ما ارتباطی ندارد، چرا که آنها باید با دقت و تیزبینی از رخداد چنین واقعه ای جلوگیری و با آن مقابله می کردند.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله محسن اراکی، نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری و دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بامداد شنبه پنجم تیر ماه در مصلای اراک بیان کرد: شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از لیالی قدر است که طبق روایات بزرگترین فاجعه تاریخ بشریت در چنین شبی رخ داده است.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: در چنین شبی فاجعه ضربت خوردن امیرمؤمنان(ع) بشریت را صدها سال از امامت کبرای این امام همام محروم کرد.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) در رکوع نماز خود زکات داده است، اظهار داشت: روایت شده حضرت علی (ع) در مسجد مشغول نماز بود و مستمندی وارد شده و تقاضای کمک می کند و کسی به او پاسخ نمی دهد.

 

آیت الله اراکی ادامه داد: علی(ع) در حالی که در رکوع بود اشاره می کند خاتم دستم را بردار و از این رو است که خداوند می فرماید: ولی شما، خدا، رسول الله(ص) و کسی است که در رکوع زکات می دهد.

 

مبنای دستورات خدا نشأت گرفته از رابطه بین خدا و بنده است

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: این روایت در بین اهل شیعه و سنی وجود دارد و اینکه ولایت مخصوص خدا، رسول خدا (ص) و علی (ع) است و از مهم ترین مطالب زندگی بشریت بشمار می رود.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: اصولا مشکل زندگی بشر این است که در زندگی چه راهی را انتخاب می کند، چرا که ما در زندگی دو راه را برای انتخاب کردن داریم یا باید راه بر مبنای دستورات خدا و یا راهی را بر مبنای هوای نفس انتخاب کنیم.

 

آیت الله اراکی با بیان اینکه راه بر مبنای دستورات خدا نشأت گرفته از رابطه بین خدا و بنده است، عنوان کرد: در زندگی انسان ها بر مبنای یک عشق عمل می کنند و هر چه این محبت به خدا، رسول خدا (ص) و اهل بیت(ع) بیشتر باشد زندگی با سعادت تر است.

 

دعای جوشن کبیر دانشگاه علم و معرفت است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) مظهر همه خوبی ها هستند و کمال و جمال الهی در وجود آنها جلوه گر شده است.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آنچه علم مفید برای بشر است در وجود رسول الله(ص) که درب این گنجینه علی(ع) است وجود دارد؛ از این رو انسان برای ورود به این گنجینه باید از درب آن یعنی علی (ع) وارد شود.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دعای جوشن کبیر اگر خوب تفهیم و تفسیر شود یک دانشگاه علم و معرفت است.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های ماه رمضان این است که بیشتر دعاهای وارده از معصومین با این ماه در ارتباط است.

 

آیت الله اراکی یادآور شد: اگر بتوانیم از این دعاها در ماه رمضان استفاده کنیم این ماه خود یک مدرسه و دانشگاه بزرگ است که بخشی از علم رسول الله(ص) نیز در این دعاها نهفته است.

 

جلوه های شخصیت حضرت علی(ع)

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه یکی از جلوه های شخصیت حضرت علی (ع) علم، دانش و معرفت است، بیان کرد: معرفت خدا برترین معرفت ها است و اگر معرفت به خدا در کارها باشد معرفت به همه مسائل کامل می شود.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از ویژگی های شخصیت حضرت علی (ع) را که در وجود سایر ائمه اطهار(ع) نیز وجود دارد دستگیری از مستمندان دانست و عنوان کرد: آنها با دستان خود این کار را انجام می دادند و از مستمندان دستگیری و به آنها رسیدگی می کردند.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: یکی از خطبه های حضرت علی(ع) در نهج البلاغه این است که می فرماید: به خدا اگر مرا در غل و زنجیر بکشانند تا پر کاهی را از مورچه ای به دستم بگیرم هرگز این کار را انجام نخواهم داد.

 

آیت الله اراکی گفت: حضرت علی(ع) در نیمه های شب با دستان خود برای فقرا و نیازمندان طعام می برده و به آنها رسیدگی می کرده و از یاران امام صادق (ع) نیز روایتی شده که ایشان نیز با دستان خود این کار را انجام می داده و رسیدگی به نیازمندان را به شخص دیگری واگذار نمی کرده است.

 

رسیدگی و نظارت مستقیم بر کار مدیران

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: رسیدگی و نظارت مستقیم بر کار مدیران زیردست از دیگر ویژگی های علی(ع) است که خود شخصا انجام می داده است.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: از قنبر روایت شده که روزی با علی (ع) در بازار برای سرکشی به کار کسبه و برای اینکه کسی ظلمی نکند رفتیم و از ایشان خواستم این کار را به من واگذار کنند که ایشان قبول نکردند.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از مسؤولیت هایی که مسؤولان کشوری، استانی و شهری دارند این است که مسؤولان برتر مستقیم بر کار مدیران زیردست خود نظارت داشته باشند.

 

آیت الله اراکی با بیان اینکه حضرت علی(ع) بر روی این کار بسیار تأکید دارند، تصریح کرد: یکی از اصول اخلاقی این است که مسلمانان نسبت به یکدیگر خوش بین باشند اما علی (ع) فرموده در دو جا باید بدبین بود.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: انسان یک جا باید برای تحلیل رفتار خود و نزد وجدانش نسبت به خود بدبین بوده و یک جا نیز باید نسبت به مدیران زیردستش دقیق باشد و گمان نبرد که همه کارهایشان را درست انجام می دهند.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر در یک محدوده مدیریتی خلافی صورت بگیرد مدیران بالا دست نمی توانند بگویند به ما ارتباطی ندارد، چرا که آنها باید با دقت و تیزبینی از رخداد چنین واقعه ای جلوگیری می کردند.

 

معیار ایمان، حب و نفاق به علی(ع)

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از ویژگی هایی گه در اسلام به شدت بر روی آن تأکید شده این است که معیار ایمان، حب و نفاق به علی(ع) است.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: دوست داران علی(ع) ایمان واقعی دارند و کسانی که نسبت به وی بغض دارند ایمان ندارند.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: اینکه حب علی(ع)، رسول خدا(ص) و ائمه اطهار (ع) معیار ایمان قرار گرفته تعارف نیست و در روایات داریم کسانی که دوست دار علی(ع) هستند در روز قیامت مؤمن شناخته شده و به بهشت می روند.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه حب علی(ع) انسان ساز است، گفت: باید بچه هایمان را در مساجد و مجالس ائمه اطهار(ع) بیاوریم تا با اعتقادات خودمان بزرگ شوند و بوسیله دشمن منحرف نشوند.

 

آیت الله اراکی خاطرنشان ساخت: خداوند پاداش هر انسانی را مطابق با عملش می دهد و اگر ما در بین خوبان باشیم طبق آنها به ما نیز پاداش داده خواهد شد.

 

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: شب قدر یکی از شب های پر فضیلتی است که اگر از آن به خوبی استفاده کنیم حب علی (ع) را در دل خواهیم داشت و اگر در این شب ها فرزندانمان را به این مجالس بیاوریم آنها نیز با همین حب بزرگ خواهند شد./842/201/ب2

ارسال نظرات