۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۴۳۴۳۷۹
آیت الله توکل:

سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم اقدامی نابخردانه است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با محکومیت اقدام رژیم بحرین در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، گفت: رژیم بحرین یک حکومت خودفروخته است که برای استبداد علیه ملت بحرین تنها از آل سعود و حکومت های استکباری دستور می‌گیرد.
آیت الله سید رحیم توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل،آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع مردم امیرکلا با محکومیت جنایت آل خلیفه در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، گفت: اقدام اخیر آل خلیفه در ادامه جنایت ها علیه مردم مظلوم بحرین اقدامی جاهلانه بود که منجر به نابودی این رژیم سفاک می شود.

 

وی افزود: این اقدام نابخردانه آل خلیفه با چراغ سبز حامیان جنایتکار این رژیم موجب شعله ور شدن انتفاضه دراین سرزمین و رهایی مردم مظلوم بحرین خواهد شد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم رژیم آل خلیفه را حکومتی خود فروخته دانست و خاطرنشان کرد: دولت بحرین یک حکومت خودفروخته است که از آل سعود و حکومت های استکباری دستور می‌گیرد تا مردم آزادی خواه بحرین را تحت فشار قرار بدهد.

 

وی ادامه داد: آل خلیفه یک رژیم دست نشانده آمریکا و مزدور شیطان بزرگ است و از استقلال سیاسی برخودار نیست.

 

آیت الله توکل به بازتاب جهانی اقدام آل خلیفه در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم اشاره کرد و تصریح کرد: اقدام جنایتکارانه آل خلیفه نه تنها موجب محکومیت در جهان اسلام شد بلکه در سطح بین المللی این اقدام جاهلانه مورد محکومیت قرار گرفت.

 

وی افزود: سلب تابعیت یک روحانی برجسته با بیش از شصت سال سن به دلیل اعتراض به رژیم این کشور کاری جاهلانه است که عدم مشروعیت این رژیم را به جهانیان اثبات می کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر وحدت در جهان اسلام برای جلوگیری از اقدامات خصمانه و غیرانسانی رژیم آل خلیفه، گفت: رژیم آل خلیفه تنها با کمک های آل سعود و حمایت برخی از حکومت های استکباری مانند آمریکا تا کنون دوام آورده است.

 

وی اعتراضات مردمی به رژیم دیکتاتوری در بحرین را حق مردم برای تعیین سرنوشت بیان کرد و افزود: حکومت اقلیتی بر اکثریت مردم بحرین با کدام اصول مدعیان حقوق بشر سازگاری دارد که همچنان این رژیم را مورد حمایت قرار می دهند؟

 

آیت الله توکل با اشاره به نامه سردار سلیمانی خطاب به حکام بحرین، تصریح کرد: نامه سردار سلیمانی انعکاس واقعیتی از زندگی و وضعیت سیاسی اجتماعی جزیره بحرین است و اضمحلال حکومت دست نشانده بحرین را نشان داد.

 

وی ادامه داد: باید افکار عمومی و با حضور علما و فرهیختگان جهان اسلام با اتحاد و همدلی و فشار بر رژیم ظالم بحرین مانع اقدامات ضد بشری این رژیم شوند./1313/302/ب2

ارسال نظرات