۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۳۴۳۹۵
آیت الله حیدری:

ابتلاء و امتحان الهی فلسفه خلقت انسان است

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه زندگانی دنیوی آمیخته با سختی ها و مصائب است، گفت: بنا بر آیات قرآنی فلسفه خلقت انسان امتحان و ابتلاء الهی است.
آیت الله محسن حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، با حضور در برنامه «شرح دعای افتتاح» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به اینکه رحمت همانا لطف و کرم رحم کننده به رحم شونده است، گفت: رحمت از نعمت های بزرگ خداوند بر انسان ارزانی شده است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رحمت الهی به عام و خاص تقسیم می شود، اظهار داشت: رحمت عام الهی دربرگیرنده همه انسان ها از مؤمنان، کفار، منافقان، نباتات و جمادات و سایر آفریده های خداوند است.

 

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: رحمت خاص الهی در دنیا برای مؤمنان با توفیقات الهی همچون اقامه نماز، روزه، جهاد در راه خدا، خدمت به خلق و در آخرت رحمت بصورت رضایت الهی، بهشت برین و توجهات خاص الهی آشکار می شود.

 

آیت الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه زندگی دنیوی با سختی ها آمیخته شده است، گفت: آفرینش انسان ها از آغاز شکل گیری در رحم مادر تا آخرین روز زندگانی با سختی ها همراه است.

 

این مقام مسؤول در پایان ابتلاء و امتحان الهی را فلسفه خلقت انسان براساس آیات قرآنی دانست و افزود: زندگانی بدون سختی ها و امتحان محال خواهد بود و خداوند در این باره همراه و یاور انسان خواهد بود و از این لحاظ انسان مؤمن با یادآوری یاری خداوند در دعای افتتاح شاکر و حامد او است./9456/203/ب2

ارسال نظرات