۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۳۴۴۰۱
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

فساد مالی مانعی بزرگ در رونق اقتصادی کشور است

حجت الاسلام انتظاری تداوم فساد اقتصادی را مانع اصلی پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: این امر مانع بزرگی برای رونق اقتصادی است و باید راهکاری برای جلوگیری از فسادهای مالی در کشور اندیشیده شود.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت‌الاسلام‌ علی انتظاری، مدیر استادی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، تداوم فساد اقتصادی را مانع اصلی پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: این امر مانع بزرگی برای رونق اقتصادی است و باید راهکاری برای جلوگیری از فسادهای مالی در کشور اندیشیده شود.

 

وی با تأکید بر مبارزه جدی با فساد در جامعه اسلامی، افزود: تمام بی‌عدالتی‌ها و فسادهای اداری ناشی از فساد اقتصادی است، فسادهای اقتصادی و تبعیض‌های مالی را عامل به اعتمادی مردم است، اگرچه تعداد کمی از مدیران دستگاه‌ها دچار چنین فسادهای مالی هستند، باید با این اندک مفسدان نیز برخورد جدی صورت گیرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی حقوق نجومی را در حقیقت ذبح ارزش‌ها و هجمه به آن‌ها عنوان و تصریح کرد: ماجرای حقوق نجومی باید از طرف مسؤولان به‌طورجدی مورد پیگیری قرار گیرد و متخلفان محاکمه و اموال مذکور به بیت‌المال بازگردانده شود و اگر قانونی دچار ضعف است باید به‌صورت دقیق بازبینی و اصلاح گردد.

 

وی بیکاری و رکود اقتصادی را از آثار سوء فساد اقتصادی در جامعه بیان کرد و افزود: در سایه مبارزه قاطع با مفسدان اقتصادی عدالت اجتماعی در جامعه نهادینه‌شده و همه افراد به‌صورت یکسان از امکانات بهره‌مند‌می شوند، سرازیر کردن امکان به نحو یکسان در جامعه سبب خواهد شد تا مردم بتوانند در حوزه تولید وارد شوند.

 

امام‌جمعه جلفا بابیان این‌که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بندهای اقتصاد مقاومتی مبارزه با فساد اقتصادی است، اظهار کرد: امروز در کشور همگان باید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنند که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی که بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

 

وی حقوق نجومی را تهاجم به ارزش‌هایی همچون عدالت، رفع محرومیت، تقوا و ارزش‌های زیربنای نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: راه مقابله با این حقوق نجومی همان راه امیرالمؤمنین(ع) که همانا بازگرداندن این حقوق به بیت‌المال و قطع دستان این‌گونه افراد از رسیدن به آن‌ها است و اقدام به این کار نهی از منکرات محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام انتظاری به خدمات شایسته دولت‌مردان در بهبود وضع اقتصادی و معیشتی مردم اشاره و تصریح کرد: رضایت مردم از عملکرد دولت ملاک ارزیابی دولت‌مردان است، هراندازه رضایت مردم از دولت مطلوب باشد به همان میزان دولتمردان در نیل به اهداف و توسعه و پیشرفت کشور موفق خواهند بود.

 

وی بابیان اینکه عده بسیار کمی از حقوق نجومی بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: ازجمله حواشی حقوق نجومی تخریب وجهه مثبت مدیریت کشور و همه نظام مدیریتی کشور است و این‌گونه افراد و شیاطین فتنه‌گر برای تبرئه خود همه مدیران را در دولت‌های مختلف نظام اسلامی متهم می‌کنند./854/302/ب3

ارسال نظرات