۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۳۴۴۶۴

دنیای غرب از خلأهای فرهنگی جوامع سوء استفاده می‌کند

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان گفت: دنیای غرب برای نفوذ و تحمیل فرهنگ خود بر جوامع، به دنبال پیدا کردن خلأهای فرهنگی است تا با پر کردن آن‌ها، ملت‌ها را مسموم کند.
خیور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام علی خیور، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان امروز در نشست تهاجم فرهنگی و اوقات فراغت جوانان که در مجتمع امام علی(ع) زاهدان برگزار شد، گفت: یکی از راه‌هایی که دنیای غرب نهایت بهره و سوء استفاده را از آن می‌برد، اوقات فراغت جوانان است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان فراغت را به معنای آسایش تعریف کرد و افزود: فراغت در حقیقت همان فرصت‌هایی است که در آن هنگام هیچ کاری در اختیار انسان مسئولیت‌پذیر نیست و فرد به دنبال راهی برای پر کردن آن است.

 

وی اظهار کرد: اگر مسأله اوقات فراغت جوانان جدی تلقی نشود، جامعه را به انحراف می‌کشاند و باعث فساد و تباهی می‌شود؛ امروزه، در سراسر جهان مسأله اوقات فراغت ابعاد تازه ای یافته و جایگاه خاصی دارد.

 

وی بیان کرد: اوقات فراغت در شکل‌گیری شخصیت افراد مؤثر بوده و ممکن است جوانان در ساعت‌های بیکاری از روی ناآگاهی دنبال مسیری بروند که دیگر راه بازگشتی وجود نداشته باشد.

 

حجت‌الاسلام خیور ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف برنامه ریزی‌های غنی سازی اوقات فراغت مقابله با فعالیت‌های دشمنان اسلام و انقلاب وخنثی سازی تهاجم فرهنگی غرب است.

 

وی با بیان این‌که دشمن به کمک رسانه‌ها، جنگ روانی علیه فرهنگ‌ها و اصالت کشورهای اسلامی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: برای این‌که جوانان در دام شوم برنامه‌های ضدفرهنگی دشمن اسیر نشوند باید برای اوقات فراغت آن‌ها برنامه‌های متنوع همسو با اسلام درنظر گرفت.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان با تاکید بر اینکه مساجد بهترین مکان برای پرکردن اوقات فراغت است، افزود: مساجد و روحانیون با پر کردن خلأهای فرهنگی در جامعه رسالت ویژه خود که همان مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است را به خوبی انجام می دهند./831/202/ب3

ارسال نظرات