۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۴۳۴۴۸۷
استاد حوزه علمیه قم:

نتیجه تخصص های بی‌تعهد خدمت به باطل است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انبیا به این علت مبعوث شدند که انسان را از تاریکی و ظلمت گناه به صراط مستقیم هدایت کنند، گفت: بندگی خدا و ولایت مداری مزد رسالت انبیا است و تعهد شاخصه متخصصان است، زیرا اگر متخصص، متعهد نباشد به جای خدمت به دین خدا به فرعون ها خدمت خواهد کرد.
ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم در محفل بانوان در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه طبق نکات تفسیری آیات جز نوزدهم قرآن کریم، باید به این نکته توجه کنیم که انسان ابتدا به‏ گناه آلوده می شود و پس از آنکه هر روز در منجلاب گناه پیش رفت روزی فرا می‌رسد که دشمن انبیاء و ائمه(ع) می شود، افزود: انبیاء برای این مبعوث شده‌اند که انسان را از خطر گمراهی و ظلمت نجات داده و مانند یک چراغ هدایت او را در مسیر درست راهنمایی کنند.

 

وی افزود: زمانی که انسان به دشمنی انبیاء و ائمه اطهار(ع) می‌رسد برای همیشه قلبش به روی نور ایمان و حقیقت بسته می‌شود و با وجود اینکه سخنان حق برای او بیان می‌شود و می‌داند حق چیست بازهم دست از حمایت باطل بر نمی‌دارد که مصداق چنین انسان‌هایی ابن ملجم و خوارج زمان حضرت علی(ع) و یزیدیانی هستند که در مقابل امام حسین(ع) صف آرایی کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مزد انبیا این است كه مردم خدا را بندگى كنند، گفت: کسانی که بندگی خدا را انجام نداده و در شرایط حساس ولی خدا را تنها می‌گذارند از مسیر هدایت دور شده و مزد و اجر رسالت ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۲ امام معصوم(ع) را پرداخت نکرده اند و در قیامت به همین دلیل باید پاسخگو باشند.

 

خانم رانی زنجانی با بیان اینکه انسان باید از کسی چیزى بخواهد كه اهل رحمت باشد، ادامه داد: انسان رحیم بخشنده است و درخواست انسان را رد نمی‌کند در حالی که فرد خسیس نه تنها به انسان کمک نکرده بلکه آبروی فرد را هم به خاطر این درخواست از بین می برد.

 

وی تصریح کرد: رفتار هر کس نشان دهنده شخصیت او است؛ بنابراین مقابله به مثل کردن با انسان جاهل شیوه انسان‌های عاقل نبوده و انسان عاقل در مقابله با جاهل سعی می‌کند راه حق و سکوت را اختیار کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قرآن کریم کتابی است که هر تر و خشکی در آن بیان شده است، افزود: انسان هر جا که بن‌بست رسید باید به قرآن مراجعه کند زیرا قرآن روشنگر راه انسان‌ها است.

 

خانم رانی زنجانی با بیان اینکه انسان مؤمن کسی است که نقاط ضعف خود را جبران کرده ولی از زیر بار مسؤولیت شانه خالی نمی کند، ادامه داد: مؤمن اشتباهات خود را توجیه نمی‌کند بلکه سعی می‌کند خطاهای خود را جبران کند.

 

وی با تأکید بر اینکه تعهد یکی از مهم‌ترین شاخصه های متخصصان است، اظهار کرد: اگر متخصصان، متعهد نباشند به جای خدمت به دین خدا به فرعون ها خدمت خواهند کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مؤمن تحول آفرین بوده و برای اصلاح و هدایت پا به این جهان گذاشته است، یادآور شد: سرعت، قدرت و امانت، شرط انجام كارهاى بزرگ است./۹۶۸/پ202/س

 

ارسال نظرات