۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۳۴۵۰۰
آیت الله هادوی تهرانی:

رهبانیت در اسلام جایی ندارد

استاد حوزه علمیه قم گفت: در اسلام رهبانیت جایی ندارد، بلکه اسلام به زندگی در متن جامعه و فعالیت اجتماعی دعوت می کند؛ انسان نباید با جدا شدن از جامعه به فکر ساختن آخرت خود باشد.
آیت الله هادوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی هادوی تهرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار شد، گفت: گناه کشتن مسلمان از سوی ظالمان و مستکبران جهان، اسلام است.

 

آیت الله هادوی تهرانی اظهار داشت: اسلام دین زور، قهر و شمشیر نیست بلکه پیامبر(ص) مردم را با زبان و رفتار و مهربانی به اسلام دعوت کرده و این دیدگاه که اسلام دین شمشیر است توسط دشمنان اسلام رواج پیدا کرده است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: یکی از روایاتی که داعشی ها به آن اشاره دارند و به آن تمسک می جویند اینکه پیامبر اسلام(ص) با شمیر و زور مبعوث شد و اسلام  را به زور و شمشیر می شناسند در حالی که این دیدگاه کاملا غلط است.

 

وی تصریح کرد: مسلمانان از صدر اسلام برای حفظ اسلام متحمل سختی ها و مشکلات بودند که خود پیامبر(ص) هم بعد از تحمل 13 سال تحمل سختی و شکنجه به مدینه هجرت کردند و امروز هم شاهد این ظلم ها به مسلمانان هستیم.

 

آیت الله هادوی تهرانی ابراز داشت: امروز گناه کشتار مردم مظلوم مسلمان در سراسر دنیا از سوی دشمنان اسلام یا با مدیریت آنها اتفاق می افتد و فقط گناه آنها مسلمان بودن و اظهار توحید آنهاست که نمونه آن مردم مسلمان میانمار است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه  عنوان داشت: اگر یک عده مجاهد و مقاوم در برابر متجاوزان دفاع نمی کردند و در برابر ظالم ها ایستادگی نمی کردند مصلی ها و مساجد از بین می رفتند و دین و اسلامی در وجود نداشت.

 

وی با اشاره به رهبانیت، خاطر نشان کرد: در اسلام رهبانیت جایی ندارد، بلکه اسلام به زندگی در متن جامعه و فعالیت اجتماعی دعوت می کند، اسلام نشانگر این مطلب است که ارتباط با خدا در متن جامعه و اجتماع است و انسان نباید با جدا شدن از جامعه به فکر ساختن آخرت خود باشد.

 

آیت الله هادوی تهرانی اظهار داشت: امروز آبروی مردم نزد یکدیگر رعایت نمی شود و به راحتی آبروی مسلمان در جامعه توسط مسلمان دیگر از بین می رود که این عمل نزد خداوند عقاب شدیدی دارد./1325/پ202/ج

  

 

 

ارسال نظرات