۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۳۴۶۴۵
معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان:

شب قدر فرصتی برای تزکیه و تهذیب نفس است

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان شب های قدر را شب سرنوشت ساز خواند و گفت: این ایام فرصتی برای تزکیه و تهذیب نفس است.
شب قدر

حجت الاسلام محمدولی پور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، شب قدر را فرصتی برای تزکیه و تهذیب نفس دانست و عنوان کرد: این شب ها بهترین زمان برای خودسازی و پاکی دل از آلودگی‌ها است.

 

وی با اشاره به این که شب قدر شب سرنوشت ساز است، افزود: امید است با حسابرسی عمل خویش، توبه و استغفار در این شب ها به سوی رشد فضائل اخلاقی گام برداریم.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان شب قدر را شب آمرزش و مغفرت خواند و اظهار داشت: در این شب ها درهای توبه به روی بندگان خدا باز است، با بهره گیری از برکات الهی در این ایام شایسته است در جهت خودسازی خویش تلاش کرد.

 

وی با تأکید بر توجه به فضائل شب های قدر و توجه به انجام اعمال این شب ها خاطرنشان کرد: احیای شب های قدر از هزار ماه برتر است و در این شب ها تلاوت قرآن، عبادت، دعا و مناجات بسیار سفارش شده است.

 

حجت الاسلام ولی پور ادامه داد: در شب های قدر با تقویت معنویت و تهذیب نفس باید تلاش کنیم در دیگر ماه های سال این معنویت را در وجود خویش افزایش و تقویت کنیم و در سایه معنویت اخلاق اجتماعی را ارتقا بخشیم.

 

وی با اشاره به این که در شب قدر مقدرات یک ساله انسان رقم میخورد، گفت: لیالی قدر را باید قدر بدانیم و بی تفاوت از آن نگذریم.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان در ادامه یادآور شد: منظور از برتر بودن شب قدر از هزار ماه، بهتر بودن از حیث فضیلت عبادت است.

 

وی با اشاره به «سلام هى حتى مطلع الفجر» در سوره مبارکه قدر خاطرنشان کرد: در این شب لطف و رحمت خدای متعال شامل حال همه کسانی خواهد شد که به سوی او روی می آورند و بندگانش از آفات ظاهری و باطنی در امان هستند./9459/302/ب3

فاطمه ملکی
ارسال نظرات