۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۳۴۶۵۰
قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تحقق عدالت درگرو قاطعیت و قانون‌مندی دستگاه قضایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه عدالت نبض کار در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است، افزود: تحقق عدالت در جامعه اسلامی درگرو قاطعیت و قانون‌مندی دستگاه قضایی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با رییس کل دادگستری خراسان شمالی که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: کار در قوه قضاییه بسیار مشکل و طاقت‌فرسا است.

 

وی با بیان اینکه این نهاد پناهگاه بی‌پناهان بوده و هر جا مشکل و مسأله اجتماعی مهمی وجود داشته باشد باید حضور یابد، افزود: آرم و نشانه قوه قضاییه بیانگر این موضوع است که حق هیچ مظلومی پایمال نشود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه ما در انقلاب و نظام اسلامی به دو چیز احتیاج داریم؛ یکی آه و دیگری آهن، اضافه کرد: منظور از آه دعا و نیایش است که در این راستا باید همه مسؤولان ما اهل ارتباط با خدا باشند تا بتوانند به وظایفشان به درستی عمل کنند.

 

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین برای تحقق آموزه‌های کتاب الهی و به ثمر نشاندن آرمان‌های نظام اسلامی نمی‌توان همیشه رحمانی برخورد کرد بلکه در برخی موارد باید آهنین بود.

 

وی با بیان اینکه عدالت بدون قاطعیت و قوه قهریه امکان‌پذیر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: عدالت نبض کار در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده و تحقق آن در جامعه اسلامی درگرو قاطعیت و قانون‌مندی دستگاه قضایی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دنیای سیاست با عدالت زیبا می‌شود، اظهار کرد: اجرای درست عدالت در دستگاه قضایی از وقوع بسیاری از جرائم و آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرارسیدن هفتم تیر، سالگرد واقعه 7 تیر سال 1360 و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام و انقلاب، گفت: از دست دادن این تعداد مسؤول ارشد در کشور بحران بزرگی بود اما امام خمینی (ره) با مدیریت درست این بحران، مانع از خلل در امور کشور شد.

 

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با بیان اینکه خراسان شمالی در سال گذشته از نظر شمار وقوع جرائم مختلف در زمره استان‌های سفید کشور قرار گرفت، افزود: البته این استان درزمینهٔ بسیاری از جرائم افزایش اندکی داشته است.

 

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی میزان ضرب‌وجرح در خراسان شمالی در سال گذشته، اظهار کرد: در پی این افزایش اندک میزان جرم ضرب‌وجرح در استان، رتبه خراسان شمالی در مورد این جرم از رتبه نخست به رتبه هشتم کاهش پیدا کرده است.

 

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین از ورود جدی دستگاه قضایی استان به مفاسد اداری خبر داد و افزود: در این زمینه با متخلفان و قانون‌شکنان به شدت و بر اساس قانون برخورد خواهد شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات