۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۳۴۶۵۹
استاد حوزه علمیه:

اینکه می گویند مذاکره را از امام حسن آموخته ایم، توهین به ملت است

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه عامل غربت امیرمؤمنان علی(ع) تنها شورای سقیفه نبود، تبلیغات مسموم، وارونه نشان دادن مسائل از سوی جریان های کج فهم و حمله به افراد روشنگر را از عوامل غربت آن حضرت برشمرد.
مهدی حسن زاده مهدی حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی حسن زاده، استاد حوزه علمیه ظهر امروز در نشست چالش های سیاسی امیرمؤمنان علی(ع) و مقایسه تطبیقی آن با چالش های امروز در مسجد حضرت اباالفضل(ع) گفت: عظمت شخصیت امیرمؤمنان علی(ع) به حدی است که حتی دشمنان نیز زبان به مدح ایشان گشوده اند.

 

وی با اشاره به روایت هایی از پیامبر اکرم(ص) درباره منزلت امیرمؤمنان علی(ع) از جمله اینکه «یاعلی تو و شیعیانت روز قیامت بر منبرهایی از نور همسایه من هستید» و «الحق مع علی و علی مع الحق»، تصریح کرد: چرا با وجود توصیه های اکید پیامبر(ص) نسبت به شخصیت و جایگاه والای امیرمؤمنان علی(ع)، باز هم ایشان به شدت غریب واقع شدند؟.

 

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: غربت آن حضرت به حدی بود که ایشان در برخی خطبه ها از شدت خون دلی که از بی بصیرتی مردم می خوردند، به صورت خود سیلی می زدند.

 

عامل غربت امیرمؤمنان تنها شورای سقیفه نبود/ تبلیغات مسموم؛ از ابزارهای دشمن در مواجهه با جبهه حق

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه عامل غربت امیرمؤمنان علی(ع) تنها شورای سقیفه نبود، افزود: از دیگر عوامل، عناصر شیادی بودند که به روش های مختلف ذهن مردم را نسبت به آن حضرت مخدوش می کردند و کینه ایشان را در دل کودکان مسلمان می نشاندند تا جایی که در جامعه اسلامی بر 7 هزار منبر، امیرمؤمنان علی(ع) لعن می شد.

 

وی، تبلیغات مسموم را از ابزارهای دشمن در مواجهه با جبهه حق معرفی و اظهار کرد: امروز نیز برخی نسبت به بسیاری از بدیهیات شبهه دارند که در اثر تبلیغات مسموم شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی است.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به برخی نمونه های تاریخی از تأثیرات تبلیغات سوء علیه جبهه حق از جمله شیخ فضل الله نوری و میرزاکوچک خان گفت: در زمان امام حسن مجتبی(ع) نیز این تبلیغات سوء تا جایی پیش رفت که آن حضرت را مُذلّ المؤمنین خطاب می کردند در حالی که امام به دلیل خیانت همان مردم مجبور به صلح با معاویه شده بود.

 

اینکه می گویند مذاکره را از امام حسن آموخته ایم، توهین به ملت است

وی ادامه داد: اینکه امروز رییس جمهور می گوید مذاکره را از امام حسن(ع) آموخته ایم توهین به ملت است؛ امام حسن مجتبی(ع) به خاطر خیانت مردم مجبور به صلح شدند اما مردم ما به فرموده رهبری به مراتب بهتر از مردم زمان رسول خدا(ع) هستند.

 

وارونه نشان دادن مسائل از سوی جریان های کج فهم؛ از عوامل غربت امیرمؤمنان

استاد حوزه علمیه، وارونه نشان دادن مسائل از سوی جریان های کج فهم را از دیگر چالش های امیرمؤمنان علی(ع) عنوان و تصریح کرد: فعالیت این جریان ها به حدی قوی و اثرگذار بود که پس از رحلت پیامبر(ص)، مردم به جای ملامت خود در دفاع از سقیفه، حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان علی(ع) را به خاطر عدم پیروی از خلفا مقصر می دانستند و ترفندشان این بود که با شعله ور کردن آتش فتنه، موج سازی می کردند.

 

حجت الاسلام حسن زاده اضافه کرد: از جمله در قتل عثمان که با اینکه مزدوران عایشه او را کشتند و امیرمؤمنان علی(ع) مخالف این اقدام بود، ایشان را قاتل عثمان جلوه دادند تا مشروعیت بیعت مردم با آن حضرت را زیر سؤال ببرند چرا که به هدفشان که خلافت طلحه بود نرسیده بودند.

 

حمله به  افراد روشنگر؛ دیگر عامل غربت امیرمؤمنان

مدیر مجموعه رهپویان معروف مشهد، حمله به  افراد روشنگر را از دیگر عوامل غربت امیرمؤمنان علی(ع) نام برد و گفت:  پس از شهادت عمار، ایشان خود در دفاع از خود خطبه می خواندند و ندای أین عمار سر می دادند؛  به فرموده رهبری، شهید بهشتی، آیت الله جنتی و آیت الله مصباح یزدی از شخصیت های برجسته انقلاب و نمونه های امروزی روشنگران بصیر هستند که رأی نیاوردن آن ها در تهران در اثر تبلیغات مسموم، خسارتی برای مجلس خبرگان است. با این وجود باید از کسانی که با افتخار شخصیت این بزرگان را تخریب می کنند، پرسید چه توجیهی در محضر خدا دارند؟.

 

وی یادآور شد: در فتنه88 نیز رهبر معظم انقلاب فرمودند سکوت نسبت به فتنه، کمک به فتنه گران است اما برخی به جای روشنگری و یاری جبهه حق، با سکوت خود جبهه باطل را تقویت کردند./202/930/ب1

ارسال نظرات