۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۳۴۶۷۷
مدیر موسسه طلیعه ظهور:

راه مقابله با شیطان تقویت باروهای دینی است

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه شیطان، باورهای دینی ائمه را مورد هدف قرار می داده و می خواسته آنها را دچار تردید کند، گفت: راه مقابله با شیطان تقویت باروهای دینی است که باید برای آن سرمایه گذاری کرد
حجت الاسلام حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدری کاشانی مدیر موسسه طلیعه ظهور پیش از ظهر امروز در جمع زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی با اشاره به آیه «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ » گفت: این آیه براى تأکید بیشتر و بیان آنچه وظیفه فرزندان نسبت به عدم تبعیت از شیطان است آمده است.


وی با بیان اینکه شیطان پرستی به معنای پیروی از شیطان است، خاطر نشان کرد: انسان از دوحالت خارج نیست یا در حالت خداپرستی است و یا در حالت شیطان پرستی.


حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به اینکه با تمام وجودی که خداپرستی نکنیم به همان میزان شیطان پرستی خواهیم کرد، به تهاجم های چهارگانه شیطان اشاره کرد و افزود: حمله از پیش رو یکی از تهاجم های شیطان است که علت آن غفلت انگیزی از آخرت است که راه کار آن معادباوری، یاد مرگ، یاد حساب و کتابی است که در پیش رو داریم.


وی با اشاره به اینکه ما انسان ها برای دنیا نیستیم و برای ابدیت آفریده شده ایم، اظهار داشت: یادآوری مرگ باعث می شود که انسان از لذت های دنیوی بگذرند.


مدیر موسسه طلیعه ظهور در ادامه با بیان اینکه آیات قرآن کریم نشان دهنده راهنمای انسانهاست، خاطر نشان کرد:  بیش از یک پنجم آیات قرآن در مورد مرگ و معاد آمده است که حمله های شیطانی را پاسخ می دهند.


وی با اشاره به اینکه دومین حمله شیطان تعلق شدید انسان به دنیا است و راه کار و درمان آن دنیا شناسی است، افزود: اگر حقیقت دنیایی را بشناسیم دلبستگی شدید به دنیا پیش نمی آید.


شیفته دنیا شدن باعث دوری از قرب به خداوند متعال است


حجت الاسلام حیدری کاشانی در ادامه با اشاره به حدیث امام محد باقر(ع) که می فرمایند: آنچه را که باید پشت سر بگذری و بگذاری این دنیای فانی است، اظهار داشت: وابستگی و شیفته دنیا شدن باعث دوری از قرب به خداوند متعال است.


وی در ادامه با اشاره به اینکه حبّ دنیا سرچشمه همه گناهان است و تجربیات نشان دهنده این هستند که تمام تجاوزها، جنایت ها، ظلم ها و ستم ها، دروغها، خیانت ها به خاطر همین دلبستگى شدید به مال، مقام و شهوت صورت مى گیرد، افزود: زهد و وارستگى پایه اصلى تقوا و پاکى است.


مدیر موسسه طلیعه ظهور با بیان اینکه «زهد» به معناى ترک دنیا و فقر نیست، خاطر نشان کرد: حقیقت زهد به این معناست که دنیا داشته باشی ولی بیچاره و شیفته دنیا نباشی.


حربه از سمت راست شیطان حمله به باورهای دینی است

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه حربه از سمت راست شیطان حمله به باورهای دینی است و بدین معناست که شیطان اعتقادات دینی را هدف قرار می دهد، افزود: دین های دروغین با شاخه های متعدد مربوط به حمله از سمت راست شیطان است.


مدیر موسسه طلیعه ظهور با تاکید بر اینکه انسان باید مرتب از شر شیطان به خداوند متعال پناه ببرد و اینکه استعاذه بر بسم الله الرحمن الرحیم مقدم است، اظهار داشت: با کرامت ترین آیه در قرآن کریم، یک ذکر بر آن مقدم می شود و آن اعوذ بالله من الشیطان الرجیم است.


راه مقابله با شیطان تقویت باروهای دینی است که باید برای آن سرمایه گذاری کرد


وی با بیان اینکه شیطان، باورهای دینی ائمه را مورد هدف قرار می داده و می خواسته آنها را دچار تردید کند یادآور شد: راه مقابله با شیطان تقویت باروهای دینی است که باید برای آن سرمایه گذاری کرد.


حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان یاد خدا، تقوا و بصیرت را از راههای مقابله با شیطان دانست و افزود:  آنچه امروزه در جامعه و شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد یک حمله شیطانی است./859/202/ب3

ارسال نظرات