۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۳۴۷۴۵
آیت‌الله سیدان:

اهل بیت تنها راه هدایت هستند

آیت‌الله سیدان ضمن تبیین فضایل و مقامات حضرت علی(ع)، گفت: به فرموده پیامبر اکرم(ص) هر فردی که بخواهد هدایت شود راهی ندارد جز این‌که به اهل بیت(ع) ایشان مراجعه کند زیرا تمام حقایق توحیدی، اجتماعی و اخلاقی را به بهترین وجه بیان می‌کنند.
سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیدجعفر سیدان، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، امروز ضمن بررسی مسائل مربوط به مَثَل در قرآن کریم به مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع) به تعبیر دیگری از آیه نور پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) به یکی از یاران خویش درباره این آیه فرمودند که منظور از کلمه مشکات(جایی که در آن چراغ می‌گذارند) در آیه خود حضرت پیامبر(ص) است و منظور از مصباح(چراغ) من هستم و زجاجه(شیشه) حسن و حسین(ع) هستند.

 

وی در ادامه افزود: هر فردی که بخواهد هدایت شود همان‌طور که حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند راهی ندارد جز این‌که به اهل بیت(ع) ایشان مراجعه کند. این عزیزان هستند که تمام حقایق توحیدی، اجتماعی و اخلاقی را به بهترین وجه بیان می‌کنند.

 

آیت‌الله سیدان حدیثی از کتاب احتجاج نقل کرد و در تبیین آن، گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند هرچه می‌خواهید بپرسید و اگر آیه‌ای در قرآن نبود که من را از این کار منع نمی‌کرد تمام اسرار را تا روز قیامت به شما می‌گفتم.

 

وی اظهار داشت:‌ در چنین سخنرانی بود که فردی از حضرت پرسید، آیا خدایی را که می‌بینید عبادت می‌کنید؟ حضرت پاسخ دادند، بله دیدم اما نه با چشم سر بلکه با چشم قلب دیده‌ام و حضرت(ع) بیاناتی را درباره چشم قلب فرمودند./202/862/ب1

ارسال نظرات