۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۳۴۷۵۵
امام جمعه بابل:

تعجیل در فرج امام زمان در صدر دعاهای شب قدر قرار گیرد

امام جمعه بابل با تاکید بر دعا و مناجات به ویژه برای تعجیل فرج امام زمان(عج)، گفت: تعجیل در فرج و دعا برای مسلمانان جهان در صدر دعاهای شب قدر قرار گیرد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل امروز در جمع مسؤولان هیات های و فعالان فرهنگی مساجد شهرستان بابل با تاکید بر برنامه ریزی دقیق برای برپایی مراسم احیای شب های قدر، گفت: شب قدر فرصت طلایی و گرانقدری است که هیچ زمان و فرصتی در عمر انسان با ان برابری نمی کند.

 

وی با بیان برخی از احدایق و روایات درباره عظمت شب قدر، افزود: ارزش و اندازه عظمت شب قدر را فقط خداوند و اولیای خاص او مطلع هستند و دیگران قادر به درک بزرگی این شب نیستند.

 

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا و الزهرا بابل با تاکید بر انجام اعمال شب قدر به صورت دسته جمعی و در کنار دیگران در مساجد، خاطرنشان کرد: شب قدر شب بهره برداری از رحمت الهی است و لحظه لحظه این شب بزرگ باید با برنامه ریزی مناسب به دعا و نیایش پرداخته شود.

 

وی بر لزوم وارد شدن آگاهانه در شب قدر را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: شب قدر، شب شرف، عظمت، سلام و برکت است.

 

حجت الاسلام روحانی به دعای پرفیض جوشن کبیر در شب های قدر اشاره و تصریح کرد: با خواندن دعای جوشن کبیر و درک معانی عرفانی آن، دریچه های معرفت به پروردگار متعال را برای انسان گشوده می شود و این دریای معرفت انسان را به جایگاه بلند و نورانی می رساند.

 

وی دیگر معنای قدر را قدرشناسی جایگاه حقیقی انسانی عنوان کرد و افزود: کسی که قدر خود را در شب های احیای قدر بشناسد، به آنچنان عظمتی دست می یابد که با حالت قبل از آن قابل مقایسه نیست.

 

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که سفره دار شب قدر وجود مبارک امام معصوم(ع) است، گفت: لیله القدر شب امامت و ولایت است زیرا ملائکه الهی از آسمان بر قلب امام معصوم دوران فرود می آیند.

 

وی ادامه داد: خدای متعال شب قدر را را با نام امیرالمؤمنین(ع) و ائمه معصوم گره زد تا در سایه این امر قلوب ما با امیرالمومنین (ع) و فرزندان ایشان معطوف شود.

 

حجت الاسلام روحانی تعجیل در فرج امام زمان را مهم ترین دعا در عصر غیبت بر شمرد و خاطرنشان کرد: در اولویت تمام دعاهای شیعیان به خصوص به صورت دسته جمعی در شب با عظمت قدر، دعا برای سلامتی و فرج امام عصر(عج) باشد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: مشکلات امروز بشریت با ظهور امام عصر(عج) گشوده می شود و تعجیل در فرج مهم ترین خواسته ما در شب قدر است.

 

امام جمعه بابل با بیان این مطلب  که دین با سیاست در اسلام در هم تنیده و عجین است، اظهار داشت: امروز مساجد و هیات های مذهبی باید پایگاه های سیاسی و عبادی جامعه اسلامی مانند صدر اسلام باشند زیرا سیاست و دیانت دو مقوله جدا از هم نیست.

 

وی ادامه داد: رفتار و سیره پیامبر اسلام(ص)، ائمه اطهار(ع) نشان می دهد که بصیرت سیاسی و دینی برای جامعه اسلامی یک ضرورت است.

 

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر این نکته که دور شدن هیات های مذهبی از فضای انقلابی خواسته دشمنان نظام اسلامی است، گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان بارها بر حوزه علمیه انقلابی، هیات های مذهبی انقلابی و یک مومن انقلابی تاکید کرده اند و این باید برای هیات های مذهبی یک دغدغه مهم باشد./202/1313/ب1

ارسال نظرات