۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۴۳۴۷۶۹

مراسم عزاداری ظهر شهادت امام علی در حرم رضوی برگزار می شود

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مراسم سوگواری و عزاداری شهادت مظلومانه مولي الموحدين حضرت علی بن ابیطالب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می شود.
شهادت امام علی

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت مظلومانه مولای متقیان، امیرمؤمنان علی(ع) مصادف با بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم ثامن الحجج برگزار می شود.

 

‌وی افزود: مراسم ظهر شهادت پدرعالمیان، حضرت امیرمؤمنان علی(ع) دوشنبه هفتم تیرماه ساعت 11:45 تا 14:15 به همراه مرثیه سرایی و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: حجت الاسلام‌ والمسلمين‌ محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد قبل از نماز ظهر و حجت الاسلام والمسلمین سيد مهدي‌ميرباقري پس از نماز عصر در این برنامه سخنرانی می کنند.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: مراسم سوگواری و عزاداری شام غریبان حضرت علی(ع) نیز ساعت 21 تا 23 در صحن جامع رضوي همراه پخش صوت و تصوير در سراسر اماكن متبركه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: سخنران مراسم شام شهادت امام علی و بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از شهدای هفتم ماه دوشنبه شب، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی است.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد:  مراسم احیای شب های قدر از ساعت 21 در حرم مطهر رضوی با قرائت دعای جوشن کبیر آغاز می شود و با مداحی و مرثیه سرایی، سخنرانی و قرآن به سر تا ساعت یک بامداد ادامه پیدا می کند.

 

یادآور می شود، برنامه تفسیر تولیت آستان قدس رضوی در این روز برگزار نمی شود و حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی ساعت 13 در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد به ایراد سخن می پردازد./302/1308/ب1

ارسال نظرات