۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۴۳۴۷۷۷
استاد حوزه علمیه:

تفکر در داستان قوم بنی اسرائیل سبب عبرت است

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که داستان قوم حضرت موسی(ع) و بنی اسرائیل در قرآن کریم درس عبرتی برای دیگر اقوام است، گفت: تعمق و تفکر در داستان و اوصاف قوم بنی اسرائیل سبب پند و عبرت انسان است.
حجت الاسلام حسین کاردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کاردان، استاد حوزه علمیه امروز به مناسبت ویژه برنامه ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در سوره مباک نمر اشاره به داستان قوم بنی اسرائیل  دارد.

 

وی افزود: خداوند در این سوره به داستان قوم حضرت موسی(ع) و بنی اسرائیل در طول آیین انبیای الهی حتی پیامبر(ص) اشاره می‌کند تا درس عبرتی برای دیگر اقوام باشد.

 

حجت الاسلام کاردان با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم بیش از هر امتی و هر داستانی از قوم حضرت موسی(ع) یاد می‌کند، بیان داشت: پیامبر(ص) فرمودند: آنچه که در امت‌های سابق اتفاق افتاده است در امت من اتفاق خواهد افتاد؛ تعمق و تفکر در داستان و اوصاف قوم بنی اسرائیل سبب پند و عبرت انسان است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اختلاف‌های داخلی قوم بنی اسرائیل، گفت: آنان در بسیاری از امور مانند فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با یکدیگر اختلاف داشتند و نخسین اختلاف آنان از زمان نزول تورات و الواح به حضرت موسی(ع) آغاز شد.

 

وی افزود: حضرت موسی(ع) از قوم خود پیمان گرفت تا به کتاب آسمانی تمسک جویند و از فرامین الهی اطاعت کنند اما آنان برخلاف این امور عمل کردند و این مایه عبرت برای مسلمانان است.

 

حجت الاسلام کاردان عنوان کرد: قوم بنی اسرائیل با وجود نافرمانی از فرامین الهی خود را از برترین بندگان خدا می‎دانند در حالی که آنان بسیاری از انبیای الهی را با سخت ترین حالت به شهادت رساندند و مورد لعن انبیای الهی قرار گرفتند.

 

استاد حوزه علمیه گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: به این قوم در عالم دنیا دو مرتبه فرصت داده می‌شود و آنان در هر دو مرتبه بر روی زمین ظلم و فساد می‌کنند؛ ابتدا زمانی بود که از دریا عبور کردند و در مقابل حضرت موسی(ع) ایستادند دوم، قبل از ظهور امام زمان(عج)است که بر روی زمین فساد می‌کنند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز فساد این قوم منحوس در عالم فراگیر شده و از هر گونه ظلم و فساد بر مردم مظلوم دریغ نمی‌کنند و روز قدس روز مبارزه با ظلم و ستم بنی اسرائیل است./202/813/ب1

ارسال نظرات