۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۴۳۴۷۸۰
حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدپور:

جریان واقعی اعتدال رهروان امیرمؤمنان هستند

استاد حوزه علمیه قم با بین اینکه جریان اعتدال در برخورد و مواجهه جامعه انسانی با امام(ع) همان شیعیان و رهروان حقیقی امیرمومنان هستند، گفت: امام علی(ع) بشری است که نمی‌توان ایشان را با سبک و صفات بشر معمولی تحلیل و بررسی کرد؛ این در حالی است که حضرت علی(ع) هم بخیل است و هم سخی چنانچه که این ویژگی را نمی‌توان برای یک انسان معمولی در یک لحظه متصور بود.
حجت الاسلام حسین وحید پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام المسلمین حسین وحیدپور در برنامه سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به جمله شکوائیه امیرمؤمنان«الدهر انزلنی ثم انزلنی حتی یقال: معاویه و علی و علی و معاویه » گفت: در حمله برنامه‌ریزی شده به خانه ولایت ایده حکومت اموی کار را به جایی رساند که شهادت حضرت علی(ع) در مسجد موضوعی تعجب‌آور برای اهالی شام شد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حکومت مزدور و خون خوار داعش نماد عینی از مدل حکومت اموی است، اظهار کرد: خود فرماندهان و بنیانگذاران داعشی مدعی تشکیل حکومت اموی در عصر حاضر هستند؛ این در حالی است که با الهام از سیاست‌های ضد بشری معاویه در کشتار انسانهای بی‌گناه این‌قدر بدون هراس اقدام به سربردین یا زنده سوزی مومنان و مردم بی‌گناه می‌کنند و تلاش دارند این سیاست‌های جاهلی را نماد و شعار اسلام جلوه دهند.

 

حجت‌الاسلام المسلمین وحیدپور شخصیت والای حضرت امیر مومنان چنان شخصیت والایی است که رسول اکرم(ص) ایشان را الگوی کامل از صفات الهی توصیف فرموده‌اند، گفت: حکومت اموی بیش از ۲۰۰۰ سال است که با چنین شخصیت والایی مبارزه می‌کند و امروز می‌توانیم ناچاری آنان در مقابل این مکتب مشاهده کرد؛ این در حالی است که گرایش به شیعه در دنیا غوغا می‌کند.

 

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در برخورد با نماد کامل انسانی در این کره خاکی سه گروه در تاریخ با یکدیگر به تقابل پرداخته اند، اظهار کرد: گروهی در حق امیرمومنان(ع) افراط کرده و به این دلیل که نمی توانستند صفات حضرت علی(ع) را محدود در یک انسان متصور شوند حضرت را خدا نامیده و از دایره اسلام خارج شدند؛ این در حالی است که درک ناقص آنان از جریان الگو کامل انسانی عاجز مانده و به وهمیات روی آوردند.

 

حجت‌الاسلام المسلمین وحیدپور به جریان تفریط تاریخی و ریشه‌دار در برخورد با آیینه تمام نمای الهی اشاره کرد و گفت: دشمنانی که دشمنی آنان از سقیفه رسمت و علنی پیدا کرد در جریان تقابل با حقانیت از اعماق تاریخ به طراحی علیه امام علی(ع) اندیشیده اند؛ بر این اساس وقتی«دکتر طه حسین » دانمشند و نویسنده معروف مصری می نویسد: «در مقابل این همه مشکل و پریشانی اوضاع و در برابر تمام فتنه هائی که امام با آنها درگیر بود، لحظه ای برای علی(ع) در ایمان به خداوند و تبعیت از حق و برپا داشتن آن شک و سستی دست نداد، بر راه راست پیش رفت و هرگز از این طریق منحرف نشد و در برابر حق، کم و زیاد، فیروزی و شکست در رای استوار و نظر قاطع او اثر نداشت و چون حق را می دید، بدون ملاحظه عاقبت کار و حساب برد و باخت نظامی و سیاسی، به سوی آن با قدمهای محکم پیش می رفت. علی(ع) از معدود مردانی است که در راه حق گزاری با این امر نمی اندیشید که سرانجام این کار و منتهاالیه این راه مرگ یا زندگی، غلبه است یا شکست. تنها هدف ثابت امام در سراسر دوران زندگیش این بود که خداوند از او راضی و ضمیرش خوشنود باشد».

 

استاد حوزه علمیه قم با بین اینکه جریان اعتدال در برخورد و مواجهه جامعه انسانی با امام(ع) همان شیعیان و رهروان حقیقی امیر مؤمنان هستند، گفت: امام علی(ع) بشری است که نمی‌توان ایشان را با سبک و صفات بشر معمولی تحلیل و بررسی کرد؛ این در حالی است که حضرت علی(ع) هم بخیل است و هم سخی چنانچه که این ویژگی را نمی‌توان برای یک انسان معمولی در یک لحظه متصور بود.

 

وی ادامه داد: امیر مؤمنان در مقابل بچه یتیم زانوان ایشان می لرزد در حالی که در مقابل عمر ابن ابدود به نحوی حاضر می‌شود که حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند« تمام کفر در مقابل تمام اسلام قرار گرفت»/۸۳۷/پ202/س

ارسال نظرات