۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۳۴۷۸۲
استاد حوزه علمیه:

مسؤولان سخن و رفتار شهید بهشتی را سرلوحه کار خود قرار دهند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید راه، قول و رفتار فردی مانند شهید بهشتی سرلوحه اعمال و رفتار همه مسؤولان در همه زمان‎ها قرار گیرد.
آیت الله نجفی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله نجفی امشب در مراسمی که مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی(ع) و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر در آستان امامزاده شاهرضا در شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: خوارج در زمان حضرت علی(ع) با شهادت آن حضرت کمر بشریت را شکستند و به عقل انسان‌ها ضربه زدند؛ این واقعه تنها یک ترور ساده نبود، بلکه قائلان آن حضرت در یک توطئه بزرگ جامعه بشری را از پیمودن مسیر درست محروم کردند.

 

وی اضافه کرد: علم بشریت پس از حضرت علی(ع) ضربات شدیدی خورد، وجود آن حضرت همانند چراغ راهی در مسیر انسان‌ها روشنی بخش بود و سبب می‌شد تا افرادی که خواهان مسیر حق و حقیقت هستند، به راحتی مسیر درست را پیدا کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: متأسفانه شخصیت حضرت علی(ع) دربین شیعیان بیش از سایر ادیان و مذاهب مظلوم واقع شده، بهره برداری از نهج البلاغه و حدود یازده هزار حدیث غرر الحکم به حداقل رسیده است؛ امیرمؤمنان از این جهات در بین پیروان خود مظلوم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی تأکید کرد: هر کس به هر اندازه‌ای از مقام و شخصیت حضرت علی(ع) فاصله دارد و سعی نمی‌‎کند تا خود و اطرافیانش را به معایرهای وجودی آن حضرت مطابقت دهد، به همان اندازه در ترور علمی و شخصیتی حضرت علی(ع) شریک است و از این جهت باید در شب قدر از اینکه در زمره چنین افرادی باشیم، به خدا پناه ببریم.

 

وی، تلاش علامه امینی در جهت جمع آوری مجموعه بی نظیر الغدیر را ستودنی دانست و تصریح کرد: ایشان سی سال در تمامی کتابخانه‌های جهان برای گردآوری مطالب و تدوین این اثر بزرگ تلاش کردند اما همواره می‌گفتند که حضرت علی(ع) در میان شیعیان خود مظلوم است و از این مسئله ناراحت بودند.

 

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: کتاب بی نظیر نهج البلاغه و در مجموع شخصیت حضرت علی(ع) در حوزه و دانشگاه مغفول و مظلوم واقع شده است، در بسیاری از موارد حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ما در ترور شخصیتی آن حضرت سهیم هستند زیرا در حوزه‌های علمیه به فقه و اصول و اخلاق پرداخته می‌شود که کار بسیار خوبی است اما به نهج البلاغه بی توجهی می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی تأکید کرد: علوی شدن سخت است، اگر شیعه به راستی به اصول مذهبی خود پایبند باشد و به آن عمل کند، تمام دنیا به این مذهب گرایش پیدا می‌کند اما متأسفانه مشکل اینجاست که ما خودمان به آنچه به آن اعتقاد داریم، عمل نمی‌کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرا رسیدن دومین شب از لیالی پرفیض قدر اظهار کرد: در این شب تمام ملائکه آسمان‌ها و زمین در محضر امام زمان(عج) حاضر می‌شوند و تمام حقیقت قرآن بر قلب آن حضرت نازل می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اگر امشب تمام قرآن بر امام و پیشوای ما نازل می‌شود، باید ما به عنوان پیروان آن حضرت به اندازه‌ای ظرفیت داشته باشیم که چند آیه قرآن را درک کنیم، ما باید در عمل پیرو امام زمان(عج) باشیم، خواندن دعای ندبه و دعا برای تعجیل در فرج خوب است اما اصل بر این است که ما پیروان حقیقی آن حضرت در عمل و رفتار باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی تصریح کرد: حدود 18 آیه از شش هزار و 666 آیه قرآن کریم در مورد حجاب است، اگر بانوان ما در این شب این آیات را بخوانند و با خدای خود عهد کنند که از فردا به این آیات عمل خواهند کرد، به تمام فضیلت شب قدر نائل شده‌اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز ترور رهبر معظم انقلاب در روز ششم تیرماه سال 1360 گفت: این واقعه به دست دست نشاندگان آمریکا و انگلیس و غرب رخ داد، به فرموده رهبر انقلاب حادثه ششم و هفتم تیرماه در کارنامه کسانی ثبت شد که امروز در سایه آمریکا و همپیمانانش آرمیده‌اند و این کشورها از آن‌ها حمایت می‌کنند.

 

جانباز واقعه هفت تیر ادامه داد: برخی افراد نمی‌خواهند به این باور برسیند که آمریکا دشمن ماشت، رهبر انقلاب بارها بر خباثت و عهد شکنی آمریکایی‌ها تأکید کرده‌اند اما انگار برخی افراد تا خود و دیگران را در چنگال این قدرت خونخوار اسیر نکنند دست بردار نیستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی تأکید کرد: مسؤولان ما باید نسبت به کلام رهبر انقلاب شنوا و مطیع باشند، ما در طور دوران انقلاب از حرف ناشنوی مسؤولانی که از ولایت فقیه فاصله گرفته‌اند ضربات و صدمات زیادی متحمل شده‌ایم بنابراین این مسائل باید برای همه عبرت شود.

 

وی اظهار کرد: کسانی که فاجعه ششم و هفتم تیر و زمینه ترور 16 هزار نفر از شهدای ترور انقلاب را ایجاد کرده‌اند امروز هم به دنبال ترور شخصیت عناصر و ارکان اصلی انقلاب هستند.

 

جانباز واقعه هفت تیر عنوان کرد: افرادی مثل شهید بهشتی، شهید مدنی و شهید صدوقی از یاران بزرگ انقلاب و امام(ره) بودند، آن‌ها بازوان توانمندی بودند که امام(ره) را در اداره انقلاب یاری می‌کردند، اکنون هم خون آن‌ها به یاری انقلاب آمده و باعث شده تا جوانان برومندی با اقتدا به آن‌ها برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه حاضر شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی تأکید کرد: جرم افرادی مانند رهبر انقلاب که مورد ترور شخصیت عناصر ضد انقلاب قرار گرفتند، کفر ستیزی، عدالت خواهی، ایمان و شجاعت آن‌ها در دفاع از اصول دین بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز فاجعه هفت تیر و ترور شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان گفت: شهید بهشتی یک نیروی انقلابی و یک مؤمن کامل بود که تمام توان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب به کار بست.

 

جانباز واقعه هفت تیر اضافه کرد: شهید بهشتی همواره خود را در صف امام(ره) احساس می‌کرد و با منطق رسای خود با کسانی که با امام(ره) و انقلاب مخالف بودند، به مناظره می‌پرداخت،  باید راه، قول و رفتار فردی مانند شهید بهشتی سرلوحه اعمال و رفتار همه مسئولان در همه زمان‎ها قرار گیرد./202/868/ب1

ارسال نظرات