۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۳۴۸۰۰
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی:

مرز جبهه حق و باطل در شب قدر مشخص می‌شود

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که در شب قدر آمده‌ایم که خط خود را مشخص کرده و راه خود را از باطل و طاغوت جدا کنیم، کفت: شب قدر شب مشخص کردن مرزهای جبهه حق از باطل است.
سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه خداوند متعال هنگام خلقت انسان هدف از خلقتش را عبادت عنوان کرد ولی انسان را مجبور به عبادت خود نکرد، گفت: خداوند به انسان اختیار داد تا این عبودیت اختیاری را انتخاب کرده و به سعادت برسد.

 

وی افزود: وقتی انسان قدرت انتخاب داشته باشد دو مسیر در پیش روی اوست که یکی مسیر خدا و توحید و حزب الله بوده و دیگری مسیر شیطان و جند الشیطان است که اگر انسان مسیر توحید و حزب الله را انتخاب کند رستگار خواهد شد و اگر مسیر شیطان را انتخاب کند سرانجامی جز تباهی مطلق و عذاب آتش نخواهد داشت.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: حزب شیطان و حزب الله دو جبهه هستند که سعی می‌کنند از میان یکدیگر عضوگیری داشته باشند یعنی مؤمنان با هدایت گناهکاران سعی می کنند آن‌ها را به حزب الله سوق دهند و حزب شیطان هم تمام تلاش خودرا برای گمراهی مؤمنان به کار می گیرند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تصریح کرد: روش مؤمنان در عضوگیری از حزب شیطان این است که تا آخرین لحظه پای گناهکار نشسته و از هدایت او ناامید نشده و مردم را به توبه دعوت می‌کنند و این روش انبیاء برای هدایت مؤمنان است همانطور که حضرت نوح(ع) تا آخرین لحظه عذاب دست از هدایت کنعان و سایر مردم نشکیدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به اینکه جبهه حزب الله و شیطان هر دو یاران راسخی داشته و برای رسیدن به هدف خود حتی تا پای جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند، گفت: جان فشانی مؤمنان در جبهه حق شهادت و پاداش بهشت را برایشان به دنبال دارد در حالی که حزب شیطان مانند داعش که خشک مغز هستند از جان خود برای کشتن عده‌ای از مؤمنان استفاده می‌کنند تا از راه باطل دفاع کرده و در راه دفاع از این راه طاغوتی بی باک بوده و بعد از مرگ رهای جهنم شده و به کلی آخرت خود را تباه می کنند.

 

وی افزود: ما در شب قدر آمده‌ایم که خط خود را از باطل مشخص کرده و راه خود را از راه دیگرانی که در مسیر باطل هستند جدا کنیم.

 

امام جمعه قم ادامه داد: ما در شب قدر با خدا تجدید پیمان می‌کنیم و شب قدر شب تصمیم گیری مهم و مشخص کردن مسیر جبهه حق از باطل است.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه حضرت رسول(ص) می‌فرمایند که درد و مرض شما گناه است و درمان آن استغفار و توبه است، افزود: تا حدی این دوا ارزشمند است که اولیای الهی از جمله حضرت آدم و حوا(ع) توبه و استغفار می کردند.

 

وی افزود: ظلم، تجاوز از حق و ورود به حریم دیگران است و ما در شب قدر به این علت به خداوند عرضه می‌داریم که ما به خودمان ظلم کردیم زیرا هستی ما متعلق به خود ما نیست و همه چیز به خداوند اختصاص دارد پس کسی که به خود ظلم می کند حریم خدا را زیر پا گذاشته بنابراین باید توبه و استغفار کند و به همین دلیل ما به خداوند به خاطر ظلم در حق خود و حریم شکنی عرض عذر خواهی و توبه می کنیم.

 

تولیت آستان مقدس قم با بیان اینکه توبه های ما باید صادقانه باشد و از درون قلب استغفار کرده و پس از آن اعمال خود را کنترل کنیم، گفت: این استغفار برای اینکه آثار و برکات خود را نشان دهد باید مداوم و مستمر باشد و حضرت نوح(ع) به مردم زمان خود فرمود که استغفار کنید زیرا خداوند بخشنده و مهربان است و خداوند با استغفار درهای آسمان را به روی شما می گشاید.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی یکی از مهم‌ترین برکات استغفار صادقانه را ارتباط با امام زمان(عج) عنوان کرد و یادآور شد: ائمه (ع) برای هدایت مردم آمده‌اند و هر کس هدایت شود به ائمه(ع) نزذیک می‌شود؛ زیرا ائمه(ع) می‌فرمایند که با تقوا و پرهیز از گناه ما را یاری کنید و هر کس امام زمان(عج) را یاری کند خدا را یاری کرده است./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات