۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۳۴۸۱۶
حجت الاسلام رفیعی:

افزایش طلاق های عاطفی و پرونده های قضایی نگران کننده است

سخنران حرم رضوی با ابراز نگرانی نسبت به افزایش طلاق های عاطفی در خانواده ها، گفت: در این خانواده ها اعضا نسبت به یکدیگر سرد هستند و امکان گفتمان در فضای زندگی آنها وجود ندارد و هرکس در کنج عزلت و گوشه نشینی خودش به سر می برد.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رفیعی، سخنران و خطیب حرم رضوی شامگاه یکشنبه 6 تیر در مراسم احیای شب های قدر در حرم رضوی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) گفت: در این ایام پرفضیلت یکی از راه های بهره مندی از رحمت الهی ارتباط با ائمه اطهار و اشک بر مصیبت های آنها است.

 

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود درباره راهکارهای مصون ماندن از عذاب خداوند اظهار کرد: از حضرت عیسی(ع) پرسیدند سخت ترین امر در این دنیا برای بنده چیست؟ و حضرت عیسی(ع) فرمود خشم خداوند سخت ترین چیز است.

 

این سخنران و خطیب حرم رضوی  افزود: برای این که از خشم خداوند در امان باشیم نباید به مردم و در زندگی اجتماعی به خانواده، پدر و مادر خشم و غضب کرد.

 

حجت الاسلام رفیعی در ادامه با ابراز نگرانی نسبت به افزایش طلاق های عاطفی در خانواده ها گفت: در این خانواده ها اعضا نسبت به یکدیگر سرد هستند و امکان گفتمان در فضای زندگی آنها وجود ندارد و هرکس در کنج عزلت و گوشه نشینی خودش به سر می برد.

 

وی  با بیان این که بیشترین پرونده های قضایی در ایران وجود دارد، افزود: در واقع در خانواده هایی که طلاق عاطفی در آنها رخ داده است اعضای خانواده به خواسته ها و نیازهای یکدیگر توجه ندارند.

 

حجت الاسلام رفیعی با بیان این که ازدحام در کلانتری ها و افزایش درگیری های خانوادگی ناشی از همین عصبانیت و خشم افراد جامعه است، تصریح کرد: و این درحالی است که خداوند وعده داده است که هرکس خشم خودش را در زندگی اجتماعی فرو خورد خداوند هم بر او در روز حساب و در زندگی دنیوی خشم نخواهد کرد.

 

وی با بیان این که البته در برخی امور مانند دفاع از مظلوم در برابر ظالم و فریاد در برابر منکر وقتی که مصیبتی انجام می شود که این خشم برای خداست و درنتیجه مقدس هم محسوب می شود، اظهار کرد: مرحوم آیت الله بافقی وقتی مشاهده کرد که همسر رضاشاه و دخترش بی حجاب در حرم رضوی هستند با خشم به طرف آنها رفت و با فریاد گفت که از این حرم بیرون بروید.

 

حجت الاسلام رفیعی درادامه بیان راهکارهای مصون ماندن از خشم خداوند گفت: خشم خداوند برای کسانی که ظلم می کنند به افرادی که جز خدا کسی را ندارند، بسیار است و امروز آیت الله شیخ عیسی در ظلم ظالمان است و از طرفی شیخ نمر چه مظلومانه به شهادت رسید و خداوند حق آنان را خواهد گرفت.

 

وی افزود: شیخ زکزاکی ماه های متمادی در گوشه زندان شکنجه شد و آل سعود و آل خلیفه سرنگون خواهند شد چرا که به کسانی ظلم می کنند که یاوری جز خداوند ندارند.

 

این سخنران و خطیب حرم رضوی تصریح کرد: راه دوم برای مصون ماندن از عذاب خداوند این است که به دیگران ظلم نکنیم.

 

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: راه سوم این است که عترت و ذریه رسول خدا آزار نشوند و  تاریخ گواهی بر این آزارها است و شاهد هستیم که چقدر عمر سعد ظلم کرد و در عین حال نتوانست حکومت مصر را به دست آورد و از طرفی حکومت بنی امیه آنچنان به خشم خداوند گرفتار شد که در بدبختی و فلاکت از بین رفتند.

 

وی با اشاره به حدیث قدسی بیان کرد: هرکس که بندگان مرا احترام کند و آبرویشان را حفظ کند از عذاب من در امان خواهد ماند و این درحالی است که امروز در فضای مجازی شایعه پراکنی، دروغ و تهمت به مؤمن رایج شده است.

 

این سخنران و خطیب حرم رضوی با بیان این که هرکس با آبروی مؤمن بازی کند در واقع به جنگ با خدا رفته است، تصریح کرد: یکی از عواملی که غضب خداوند را تشدید می کند ریختن آبروی مسلمان است.

 

وی  یکی دیگر از عوامل مصون ماندن از عذاب خداوند را به جا آوردن صله رحم عنوان کرد و گفت: صدقه مخفی و اشک از ترس خداوند از دیگر راهکارها هستند چرا که اشک دریای خشم را خاموش می کند و از طرفی اشکی که از خشیت الهی ریخته شود قابل اندازه گیری نیست./201/934/ب1

ارسال نظرات