۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۳۴۸۲۶
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

دوری جامعه از اسلام ناب مهم‌‌ترین هدف فرقه‌‌های نوظهور است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با انتقاد از رواج فرقه های نوظهور در کشور و این استان، گفت: دور کردن جامعه از حقایق اسلام حقیقی مهم ترین رسالت امروز فرقه های نوظهور است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در ویژه برنامه سالروز شهادت امام علی(ع) که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد و با حضور عموم مردم برگزار شد، صیانت از نظام اسلامی را مهم ترین رسالت امروز همه افراد جامعه عنوان کرد و گفت: مهم این است که نظام اسلامی باشد و برای حاکم کردن دین در جامعه تلاش کند که اگر این شد سایر امور نیز اصلاح می شود.

 

وی با تأکید بر اینکه مهم ترین رسالت امروز ما این است که با خداوند عهد ببندیم که تا پای جان از این نظام پاسداری کنیم، خاطرنشان کرد: باید پاسداری از نظام اسلامی را پیمان امروز خود با امیر مؤمنان(ع) بدانیم و در این راه تحت هیچ شرایطی پیمان شکنی نکنیم.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه در این روزها و به ویژه در شب های قدر باید با خداوند متعال عهد ببندیم که سبک زندگی دینی را بر خود و جامعه حاکم کنیم، تصریح کرد: اگر می خواهیم از برکات روزهای باقی مانده ماه مبارک رمضان و خصوصا شب بیست و سوم این ماه مبارک که مهم ترین شب است، بهره مند شویم باید سبک زندگی خود را اسلامی کنیم و در مسیر اهل بیت(ع) قدم بگذاریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه گریه کردن صرف فایده و اثری ندارد، افزود: اگرچه باید در غم مظلومیت امیر مؤمنان(ع) خون گریه کنیم اما گریه زمانی مؤثر خواهد بود که محتوای زندگی ما نیز دینی و اسلامی شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه امید امروز جهان بشریت به ایران و جوانان این مرز و بوم است، اظهار داشت: انتظاری که از جوانان ایران اسلامی وجود دارد این است که خودیابی کنند؛ یعنی ظرفیت های درونی خودش را بشناسد و موقعیت امروز کشور و جهان اطرافشان را به خوبی درک کنند و دوست و دشمن را تشخیص دهند و این رسالت امروز جوانان است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه باید نورانیت، معرفت و بصیرت به معنای واقعی کلمه در وجود جوانان نقش ببند، گفت: اگر نورانیت و معرفت و بصیرت وجود جوان را فرا گرفت و جوان در این مسیر قدم گذاشت، به یقین تهاجم و هجمه فرهنگی دشمن دیگر اثرگذار نخواهد بود و کشور در همه ابعاد بیمه می شود.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز برای هدایت جوانان قدم های خوبی در کشور برداشته می شود اما هنوز هم خلأ بسیار است، اذعان داشت: جوانان باید خود احساس دغدغه کنند و با حساسیت وارد میدان عمل شوند و خودجوش امور فرهنگی و دینی کشور را به دست بگیرند.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی شبهه زدایی دینی در این استان از سال های گذشته اظهار داشت: این طرح سال گذشته با محوریت «جوان و سبک زندگی اسلامی» به مدت یک ماه در مرکز این استان برگزار شد که به حمدالله مورد استقبال خوب جوانان قرار گرفت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی در تابستان امسال و پس از ماه رمضان نیز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: امسال نیز این طرح با حضور عالمان دینی و چهره های سرشناس کشوری به مدت یک ماه با محوریت جوان و همچنین بایدها و نبایدهای انقلابی گری در کشور برگزار می شود که می طلبد همه به صورت منسجم و تشکیلاتی در این بین وارد میدان عمل شوند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با انتقاد از رواج فرقه های نوظهور در کشور و این استان، از پدران و مادران و مسؤولان خواست که مراقب فعالیت های اعضای این فرق در راستای انحراف جوانان باشند و گفت: مهم ترین برنامه ای که این فرق در دستور کار خود قرار داده اند این است که جوانان را با فریب کاری از اسلام دور کنند و این یک خطر جدی است.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد با فرقه گرایی محافل را از مساجد به سمت خانه ها سوق دهد، تأکید کرد: دور کردن جامعه از حقایق اسلام حقیقی و ناب مهم ترین رسالت امروز این فرقه های نوظهور است که متأسفانه برخی از آن ها با عنوان محب امام علی(ع) در حال فعالیت هستند و این درحالی است که آن ها بویی از سبک زندگی امیر مؤمنان(ع) نبرده اند.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تأکید بر اینکه همه باید نسبت به سلامت فکری، اخلاقی و دینی شهر و استان خود حساس باشیم، گفت: به حمدالله امروز مهم ترین سرمایه مردم این استان، سرمایه دینی است؛ باید تلاش کنیم این ظرفیت ها و سرمایه ها خود را نشان دهد و در این بین با کسی تعارف نداشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم بدحجابی ها ظاهر شهر و استانمان را خراب کند، افزود: اگر با بداخلاقی ها و بدحجابی ها به صورت جدی برخورد کردیم، بی ایمانی در جامعه رونق پیدا نمی کند و این یک اصل است که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به نقش مؤثر خانواده ها در تربیت دینی فرزندان اشاره کرد و ابراز داشت: اگر فرزندان خود را از همان دوران کودکی با مسجد و محافل دینی آشنا کنیم به یقین منحرف نمی شوند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه تعظیم شعائر سبب سلامت فکری جامعه می شود، خاطرنشان کرد: باید بکوشیم زیبایی های اسلام در جامعه به بهترین شکل ممکن نهادینه و فراگیر شود و در این میان نقش مردم و مسؤولان غیرقابل انکار است.

 

وی سهیم شدن مردم در کارهای خیر را لازم و ضروری دانست و گفت: باید مطالبات و نیازهای دینی جامعه با مشارکت عموم مردم پاسخ داده شود و این همکاری خیران و عموم مردم دین مدار را می طلبد./202/9457/ب1

ارسال نظرات