۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۳۴۸۷۶
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

جامعه اسلامی امروز گرفتار شبهه و فتنه دشمنان است

خطیب برجسته کشور با بیان این که متأسفانه امروز ما گرفتار شبهه و فتنه هستیم، گفت: منافقان و دشمنان دین کمی از حق و کمی از باطل را در هم می ریزند و شبهه ایجاد می کنند و در این صورت است که دیگر حق و باطل شناخته نمی شود.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید احمد صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی(ع) در مصلی امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد، گفت: امروز به خاطر یک فتنه، بعد از هزار و 400 سال و اندی شیعیان علی به ماتم و عزاداری نشسته اند.

 

وی با بیان این که شبهه افکنان بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام کاری کردند که علی نماد حق و عدالت بی حق شد و غریب به 25 سال حق از او گرفته شد و به دنبال نخلستان داری و احداث چاه رفت و به عبارتی خانه نشین شد.

 

حجت الاسلام خوانساری با اشاره به این که از زمان خانه نشینی و شهادت حضرت علی(ع) تا به امروز ماتم داریم، گفت: ما همچنان در انتظار خون خواه علی و آل علی هستیم آن کسی که وارث خونشان هست باید بیاید و دل های داغدیده و غم دیده را آرام کند.

 

خطیب برجسته کشور با بیان این که متأسفانه امروز ما گرفتار شبهه و فتنه هستیم، افزود: منافقان و دشمنان دین کمی از حق و کمی از باطل را در هم می ریزند و شبهه ایجاد می کنند و در این صورت است که دیگر حق و باطل شناخته نمی شود.

 

وی با اشاره به این که آن روز که گرفتار شبهه می شویم نه علم و علامت داریم که با علم مردم را هدایت کنیم و نه امام هدایت داریم، ادامه داد: امروز جامعه بشریت به خصوص مسلمانان و بالاخص شیعه زیر رگبار شبهه قرار دارد.

 

حجت الاسلام صالحی خوانساری با بیان این که امام صادق(ع) فرمودند که برای رهایی بشر از این شبهه ها باید دعای غریق خوانده شود، گفت: رگبار شبهه در دل و سینه های پسران، دختران، کاسبان و مسؤولان می ریزد و همه را گرفتار می کند.

 

وی با اشاره به این که چون شیعه هستیم ما را گرفتار شبهه کردند، افزود: ماهواره ها، اینترنت، فضای مجازی و دیگر وسایل ارتباطی شبهه آفرین بوده و گسترش دهنده شبهه در جامعه هستند.

 

خطیب برجسته کشور با اشاره به این که در روایتی از امام رضا(ع) آمده وقتی حسن بن محبوب خدمت امام رضا(ع) رسید، ایشان بعد سلام بلافاصله فرمود که ناچار گرفتار فتنه می شوید، گفت: فتنه بلای اجتماعی، درد اجتماعی، از دین و انسانیت جدا شدن و کوبیدن یک جامعه است.

 

حجت الاسلام صالحی خوانساری ادامه داد: امام رضا(ع) فرمودند شما دچار فتنه کر و کور می شوید و خوبان و خواص همه در این فتنه گرفتار می شوند.

 

وی افزود: امام رضا(ع) در خصوص زمان گرفتاری این فتنه نیز فرمودند: زمانی که شیعه چهارمین فرزند مرا گم کند گرفتار فتنه کر و کور خواهد شد.

 

خطیب برجسته کشور با بیان این که در جامعه امروز باید به پیرامون خود بیشتر توجه کنیم و دوست و دشمن خود را بشناسیم، افزود: در این مسیر خطرناک نسل جوان بیشتر در معرض هجمه قرار دارند.

 

حجت الاسلام صالحی خوانساری با اشاره به این که درباره امام زمان(عج) و مهدویت، حجاب زن، دعای ندبه و عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) شبهه راه انداختند، خاطرنشان کرد: دنیا امروز با عزاداری ما نسبت به امام حسین(ع) شبهات بسیاری ایجاد کردند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه برخی پول ها از برخی کشور برای حمایت از برخی هیأت های مذهبی و مداحان وارد می شود، گفت: این حمایت های مالی برای راه اندازی روزه خوانی و قمه زنی است تا کاری به فلسفه قیام حسینی نداشته باشیم که در گذشته هم به ما در ساواک نیز همین گونه می گفتند.

 

حجت الاسلام صالحی خوانساری توسل به کتاب و اهل بیت(ع) را تنها راه نجات از فتنه ها و شبهات دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: برای این که در چنین جامعه ای دچار فتنه و شبهه نشویم در مرحله نخست باید خیلی حمد و ثنای خداوند را بخوانیم و در مرحله دوم باید اغرار به گناه کنیم و در نهایت نیز توبه کنیم تا مقبول درگاه احدیت واقع شود.

 

وی با بیان این که امروز دشمنان کشورهای اسلامی را محاصره کرده اند، گفت: داعش امروز بزرگترین فتنه روزگار ما است.

 

خطیب برجسته کشور با بیان این که در شرایط امروز کشورهایی نظیر بحرین، سوریه، یمن و عراق در وضعیت بدی به سر می برند، خاطرنشان کرد: اما ملت بزرگ ایران در سایه اهل بیت(ع) به ویژه در پناه امام حسین(ع) امنیت و آسایش دارد./202/950/ب1

ارسال نظرات