۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۴۳۴۹۴۵
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

خون شهدای هفتم تیر پایه های انقلاب و نظام اسلامی را مستحکم‌تر کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهید بهشتی و یاران شهیدش در زمره ابرار بودند، گفت: خون شهدای هفتم تیر پایه های انقلاب و نظام اسلامی را مستحکم‌تر کرد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد شب گذشته در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در بجنورد، اظهار کرد: دشمنان و منافقان کوردل به خیال خام خود می‌خواستند با به شهادت رساندن یاران امام خمینی(ره) و انقلاب، به نظام اسلامی ضربه بزنند.

 

وی ادامه داد: منافقان برای ناامید کردن امام راحل شروع به حذف فیزیکی و شهید کردن بزرگانی چون شهید مطهری، رجایی و باهنر کردند و اگرچه در این کار شوم موفق شدند اما امام و ملت ناامید نشدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دشمنان و منافقان به حساب خود می‌خواستند با به شهادت رساندن شهید بهشتی و یارانش تیر خلاص را به انقلاب اسلامی بزنند اما نظام ما با مدیریت خوب امام راحل (ره) و رهبری، 37 سال است که پایدار مانده و به فضل الهی تا زمان قیام مهدی موعود (عج) پایدار و مستحکم باقی می‌ماند.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) شهید بهشتی و یاران شهیدش را جزء ابرار و صالحان خوانده بود، اضافه کرد: خون شهدای هفتم تیر پایه های انقلاب و نظام اسلامی را مستحکم‌تر کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: هفتم تیرماه و شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران امام و انقلاب، نظام و انقلاب اسلامی را در برابر دسیسه‌های دشمنان بیمه کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ویژگی‌های بارز شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: بصیرت، ولایت‌مداری، درایت، هوشیاری، تدبیر و بهره‌گیری از مشورت و خرد جمعی از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بود.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) برای تبیین شخصیت شهید بهشتی تعبیر یک ملت را برای وی به کار برد، ادامه داد: اینکه بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی شهید بهشتی را یک ملت برای ملت ما عنوان کرد، مدال افتخاری برای این شهید بزرگوار است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: شهید بهشتی همیشه بر استفاده از خرد جمعی، مشورت و فرهنگ کار همگانی تأکید داشت و به دلیل همین خصوصیات نیز، از تک‌روی و انشقاق گریزان بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مردم‌داری و قانون‌مداری توأم با اخلاق کریمانه از دیگر ابعاد شخصیت شهید بهشتی بود، خاطرنشان کرد: این عالم گران‌قدر با زحمات فراوانی که در راه تدوین قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی کشید، ملت ایران را مرهون و مدیون خود کرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات