۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۳۴۹۵۱
حجت الاسلام جوشقانیان:

عظمت شب‌ قدر را با توسل به امیرمؤمنان درک کنیم

عضو هیأت امنای مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با بیان این‌که شب قدر، شب نزول ملائکه الهی و اندازه گیری مقدرات هستی است، بر ضرورت توسل به امام علی(ع) در شب‌های قدر تأکید کرد.
جوشقانیان

حجت الاسلام حسین جوشقانیان، استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که شب قدر، شب نزول قرآن و رحمت الهی است، گفت: در این شب عظیم با توجه به روایات رسیده و ذیل آیات قرآن مقدرات انسان و نظم هستی اندازه گیری می شود و به امضای امام زمان(عج) خلیفه خدا روی زمین می رسد.

 

وی افزود: در این شب عزیز است که ملائکه الهی بر وجود مبارک و مقدس امام زمان(عج) نازل شده و از محضر نورانی حضرت بهره مند می شوند.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با اشاره به این که در شب قدر انسان ها باید خود را پیدا کنند، اظهار داشت: اگر چنانچه می خواهیم قدر و منزلت ما در پیشگاه و محضر امام عصر(عج) قابل توجه باشد و خداوند نیز آنچه برای ما سعادت و سیادت است را مقدر کند، باید به شب های قدر اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

 

حجت الاسلام جوشقانیان ادامه داد: باید در شب قدر با خدا خلوت کرده و اقرار کنیم که در مسیر بندگی علی وار زندگی نکرده ایم، پیرو راستین امیرمؤمنان(ع) نبودیم و فرمول های قرآن و نهج البلاغه را در زندگی اجرا نکرده ایم.

 

وی تصریح کرد: اگر بنده ای می خواهد در شب قدر به اندازه هزار ماه برایش ثواب و پاداش بنویسند، باید انگیزه و اراده جدی و الهی داشته باشد تا بتواند از این سفره پهن شده خداوند توشه ای برای خود بردارد.

 

استاد حوزه علمیه توسل به امیرمؤمنان علی(ع) را در شب های قدر بسیار مؤثر در مقدرات الهی دانست و بیان داشت: محبت داشتن به حضرت به اندازه ای رفیع است که در روایت داریم که اگر همه مردم گرد محبت امیرمؤمنان(ع) جمع می شدند، خداوند آتشی را خلق نمی کرد.

 

وی بهره برداری از شب قدر را ضروری دانست و گفت: سعادت و تعالی انسان ها در دنیا و آخرت نیازمند درک شب قدر و انس با قرآن و ولایت است./907/ت302/ی

ارسال نظرات