۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۳۴۹۷۷
معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی مطرح کرد؛

امام علی بهترین الگوی نظام حاکمیتی

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در حرم رضوی گفت: منصفان بسیاری از مرام و مسلک های مختلف امیرمؤمنان را مقتدای بشریت، مقتدای ادیان، مقتدای عدالت، مقتدای حاکمیت و حکومت اسلامی می دانند به طوری که معتقدند اگر کسی در نظام حاکمیتی، بخواهد خدایی رفتار کند بدون توجه به الگوی علی(ع) نمی تواند.
امام علی علی السلام حجت الاسلام صادق گلزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام صادق گلزاده، معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی دوشنبه شب در حرم مطهر رضوی با بیان ویژگی های منحصر به فرد حضرت علی(ع) اظهار کرد: جرج جرداق یک مسیحی اندیشمند، اهل مطالعه، اهل دقت و شناخت در دین خودش درباره امیرمؤمنان(ع) اولین امام ما شیعیان چنین گفته است: «عیسی پیامبر من است اما به صراحت می گویم علی(ع) از عیسی برتر است»

 

علی(ع)؛ مقتدای ادیان

وی با اشاره به ارتباط خویش با سران ادیان مختلف در جای جای دنیا گفت: برخی از آن ها قرائت مشابهی با بیان جرج جرداق مسیحی دارند، منصفان بسیاری از مرام و مسلک های مختلف امیرمؤمنان را مقتدای بشریت می دانستند، مقتدای ادیان، مقتدای عدالت، مقتدای حاکمیت و حکومت اسلامی می دانستند.

 

رییس سازمان خیر اسلامی «سخا» تصریح کرد: به طور کلی مقتدای حکومت الهی می دانستند که اگر کسی در نظام حاکمیتی، بخواهد خدایی رفتار کند بدون توجه به الگوی علی(ع) نمی تواند، الگوی ممتاز و برجسته مولا علی(ع) است.

 

حجت الاسلام گلزاده خاطرنشان کرد: حتی مسیحیان الگویی مانند حضرت علی(ع) در حاکمیت الهی ندارند، یهودیان و مرام های دیگر  هم به این شکل و کیفیت ندارند، گزینه هایی در باورهایشان دارند ولی منصف هایشان در مقایسه  این الگوی حکومت الهی را در حضرت علی(ع) برجسته تر می دانند.

 

یگانه مولود کعبه

وی با بیان این که علی(ع) یگانه مولود کعبه است و دوم ندارد، مطرح کرد: مادر مولا فاطمه بنت اسد در دوران بارداری که مثل همیشه مقید به آمدن طواف خانه خدا بود، بعد از زیارت، نماز و طواف ناگهان در مسجدالحرام امان از او بریده و علی(ع) مولود کعبه شد.

 

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) به اقتضای وجود عموی بزرگوار خویش، ابوطالب؛ یزرگ قریش فرمودند: عموجان برای فرزند دلبندتان اسمی برگزینید و ابوطالب هم به نبی مکرم اسلام(ص) می گویند تا شما هستید من نامی برای او انتخاب نمی کنم.

 

دست پرورده پیامبر

وی افزود: از دیگر ویژگی های حضرت علی (ع) این است که از همان ابتدای طفولیت در میان کفر و بت پرستی نبوده است، این موضوع اختصاصی حضرت علی(ع) و فاطمه(س) است؛ هر دو دست پرورده پیامبرند.

 

حجت الاسلام گلزاده خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) کل دوران کودکی و بخش اعظم دوران نوجوانی را تحت تربیت مستقیم پیغمبر(ص) بوده است، این ویژگی و امتیاز منحصربه فردِ مولا علی است که کس دیگر ندارد.

 

توصیف حضرت علی از زبان خدا

وی با اشاره به ندای آسمانی که در توصیف حضرت علی(ع) از زبان خدا است، مطرح کرد: ضربتی که امام علی(ع) روز خندق برگُرده دشمن وارد و دشمن را زمین گیر کرد، از عبادت جن و انس بالاتر است، زمانی برای این عبادت قید نشده پس مطلق است، یعنی در طول تاریخ همه جنیان و انسیان که با قوه تفکر، تعقل و اندیشه عبادت می کنند، ضربت علی(ع) در یوم خندق از همه بالاتر و برتر است.

 

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: در جنگ دیگری از حضرت علی(ع) و فداکاری ایشان چنین گزارش شده است؛ این جنگ جوی بی نظیر، مجاهد فی سبیل الله، یگانه حامی پیامبر(ص) که هر جا می دیدند علی(ع) هست شیرانِ بیشه پا به فرار می گذاشتند، دیگران ادعا داشتند اما در مقامِ عمل، کسی به ایشان نمی رسید./202/1308/ب1

ارسال نظرات