۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۳۵۰۲۱
امام جمعه موقت کرمانشاه:

دوستی با خدا و ائمه والاترین مرتبه دوستی است

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه انتخاب دوست صالح انسان را در راه سعادت قرار می دهد، گفت: دوستی با خدا و ائمه، والاترین مرتبه دوستی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی، امام جمعه موقت کرمانشاه ظهر امروز در جمع روزه داران مسجد الغدیر کرمانشاه، ابراز داشت: انسان موجودی اجتماعی است و از سال های ابتدایی زندگی نیاز به دوستانی دارد.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه یادآور شد: در روابط آموزشی شخصیت انسان ساخته نمی شود، بلکه روابط اجتماعی و ارتباط با دوستان موجب شکل گیری شخصیت و معنویت انسان می شود، انسان با توجه دوستان خود تمام روابط زندگی را شکل می دهد.

 

وی در ادامه افزود: برگزاری نماز جماعت نیز یکی از نمودهای اجتماعی بودن و تمایل انسان به حضور در کنار دوستان است، انجام اعمال بصورت دسته جمعی و در کنار دوستان به صورت لذت بخش و به بهترین نحو صورت می گیرد.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: انسان بین مسیرهای خوب و بد قرار دارد و انتخاب دوست مسیر حرکت انسان را مشخص می کند، انتخاب رفیق صالح و شایسته موجب هدایت و سعادتمندی انسان می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تصریح کرد: در قرآن کریم اصل توجه خداوند نسبت به مسأله دوستی است و اینکه خداوند در آیاتی تأکید می فرماید که دوست بد برنگزینید، نباید دشمنان را به اشتباه به دوستی برگزید زیرا در قیامت پشیمانی به بار خواهد آورد.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید دوستان را مطابق ملاک الهی برگزید، انسان باید اولویت های زندگی خود را مشخص کند و در آن جهت دوستانی برگزیند زیرا امکان ندارد انسان خلاف مسیر زندگی خود دوستانی انتخاب کند و پیشرفت کند.

 

وی اظهار داشت: دوست خوب باید مطیع خدا و رسول باشد اگر کسی در مسیر الهی قرار گرفت، خدا برای او دوستانی خوب قرار می دهد که شامل پیامبران، راستگویان، شهدا و صالحان خواهند بود.

 

استاد حوزه علمیه گفت: بهترین دوست انسان کسی است که دانا و آگاه باشد، راستگو باشد، مراقب رفتار و اعمال انسان بوده و خود نیز انسانی صالح باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در پایان عنوان داشت: بهترین دوستانی که مصداق ویژگی های دوست شایسته باشد ائمه معصومین(ع) هستند و در مرتبه والاتر این دوستی، دوستی و رفاقت با خداوند متعال است، شخصی که به این مرتبه دست یافت سعادتمند خواهد بود./857/202/ب2

ارسال نظرات