۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۳۵۰۴۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

بمباران شیمایی سردشت یاد آور جنایت های تحت حمایت آمریکا است

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: بمب‌های شیمیایی را آمریکا، هم‌پیمانانش و شرکت‌های بلژیکی، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی در اختیار صدام قرار دادند تا جنایت های فجیعی را مرتکب شود.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت‌الاسلام‌ جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به هشتم تیر روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی و اظهار داشت: هیچ‌وقت فراموش نخواهیم کرد که در سال ۱۳۶۶ شهرستان سردشت با دوازده هزار نفر جمعیت توسط هواپیماهای رژیم بعثی بمباران شیمیایی از نوع گاز خردل گردید.

 

وی ادامه داد:رژیم بعثی جنایات بسیاری را مرتکب شدند و بسیاری از مردم ما را به شهادت رساندند و در حدود هشت هزار نفر از مردم کشورمان مصدوم شیمیایی شدند، این بمب‌های شیمیایی را آمریکا، هم‌پیمانانش و شرکت‌های بلژیکی، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی در اختیار صدام قرار داده بودند تا علیه نظام جمهوری اسلامی بکار گیرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس آمار موجود کسانی که دم از مبارزه با تروریسم و مبارزه با بمب‌های شیمیایی می‌زنند در مورد کشور ما مرتکب جنایت‌های بسیاری شده‌اند، هم‌اکنون غیر از کسانی که در اثر بمب‌هایی شیمیایی به شهادت رسیده‌اند، در حدود  ۴۸ هزار  و ۴۲۰ پرونده جانباز شیمیایی در کشور موجود است.

 

 وی با بیان اینکه این حمایت‌ها در حالی است که این جنایتکاران از حقوق بشر دم می‌زنند، ابراز داشت: آمریکا دروغ‌گوی بزرگ است، ادعای دموکراسی و حقوق بشر آمریکا گوش فلک را کر کرده است، درحالی‌که خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است؛ کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران را به‌عنوان ناقض حقوق بشر معرفی می‌کند.

 

امام‌جمعه اهر بابیان اینکه صدام دست‌پرورده استکبار جهانی مدافعان تروریسم در جهان و منطقه است، تصریح کرد: جنایات آمریکا و هم‌پیمانان آن در جهان ازحد گذشته است، این جنایت‌ها و خباثت‌ها هنوز و هنوز است که ادامه دارد و گویا تا زمانی که این کشور و دولت استکباری و خون‌خوار هست جهان روی آرامش نخواهد دید.

 

وی با اشاره به شرایط منطقه و جنایت‌های دست‌نشانده‌های استکبار و تحت حمایت آمریکا، تأکید کرد: امروز مردم یمن در خاک و خون غلطیده‌اند، اما نه‌تنها مجامع حقوق بشر و مدعیان آن مخالفتی نمی‌کنند بلکه از هیچ حمایتی فروگذار نیستند و نام آن‌ها را از لیست ناقضان حقوق بشر پاک می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به مسائل بحرین، ابراز داشت: مردم مظلوم بحرین که سال‌هاست در زیر ظلم و جنایت آل خلیفه حاکم مستبد کشور بحرین زندگی می‌کنند و با همدستی عربستان جنایات متعددی را مرتکب می‌شوند، این رژیم شاگرد شیخ عیسی قاسم بنام شیخ علی سلمان را به چهار سال حبس محکوم نموده‌اند.

 

وی ادامه داد: اخیراً این محکومیت ناحق را به نه سال افزایش داده‌اند، ازجمله جنایات این رژیم مستبد و جنایتکار سلب تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی و سرکوب قیام مردم بحرین است، این حرکت احمقانه را به‌شدت محکوم می‌کنیم و امیدواریم تمام مسلمانان در این مورد عکس‌العمل نشان دهند تا این جرثومه‌های فساد برای همیشه نتوانند در منطقه به این قبیل اعمال ناشایست و زشت دست بزنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در بیانیه‌ای که سردار سلیمانی این سردار شجاع و بزرگوار صادر کرد، بیان داشت که اهانت به شیخ عیسی قاسم ممکن است سرآغاز انتفاضه خونین باشد که مسبب آن اربابان آل خلیفه و کسانی هستند که این مسائل را ایجاد کردند./854/302/ب3

ارسال نظرات