۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۳۵۰۵۴
رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل:

اعتكاف دهه سوم ماه رمضان ثواب دو حج و دو عمره را دارد

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل با اشاره به اينکه پيامبر اکرم(ص) در کنار ديگر عبادت ها، به اعتکاف توجه ويژه اي داشت، گفت: پيامبر اکرم(ص) براي انجام اين مهم، بر اعتکاف ماه رمضان به‌ ويژه دهه پاياني آن اهتمام ويژه داشت و آن را با دو حج و دو عمره برابر مي دانست.
حجت الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت‌الاسلام سميع الله مردان ظهر امروز در جمع معتكفين شهرستان آران و بيدگل در مسجد اميرالمؤمنين(ع) اين شهرستان، رمضان را فرصت مناسبي براي خودسازي و تفکر و تعميق در مفاهيم قرآن کريم اعلام كرد.

 

وي با تأکيد بر لزوم بهره مندي از دهه پاياني ماه مبارك رمضان و اهميت اين دهه با توجه به روايات خاطرنشان کرد: دهه آخر ماه مبارك رمضان فرصت خوبي براي کساني است که توشه اي در اين ماه مبارک به دست نياوده اند، تا از اين فرصت براي جبران و کسب معرفت استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام مردان در بيان اهميت دهه پاياني ماه مبارك رمضان، يادآور شد: زماني كه دهه آخر ماه مبارك رمضان فرا مي رسيد، پيامبراكرم(ص) رختخواب خود را جمع مي کرد و خود را کاملاً آماده عبادت مي كرد.

 

ریيس ستاد اعتكاف شهرستان آران و بيدگل ادامه داد: پيامبراكرم(ص) ابتدا در دهه اولِ ماه رمضان و سپس در دهه دوم و در نهايت، دهه سوم اين ماه را براي انجام اعتکاف انتخاب كرد و پس از آن، تا آخر عمر بر اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان مداومت داشت.

 

حجت الاسلام مردان يادآور شد: امام خميني (ره) بنيانگذار انقلاب اسلامي نيز با فضيلت ترين اوقات اعتکاف را ماه رمضان و برترين ايام ماه رمضان را دهه آخر اين ماه مي دانست.

 

لازم به ذكر است، مراسم اعتکاف رمضانيه دهه سوم ماه مبارك رمضان ويژه برادران در مسجد اميرالمؤمنين(ع) کوي مختص آباد آران و بيدگل، از سحرگاه بيست و يکم رمضان آغاز شده و تا پايان روز بيست و سوم ماه مبارک رمضان ادامه دارد، در اين مراسم ضمن احياي شب قدر، برنامه هاي متنوع محافل انس با قرآن، ختم صلوات، جزء خواني، طرح با قرآن در زلال اعتکاف، ختم جمعي قرآن، تصحيح قرائت نماز، بهره مندي بيشتر از زيارات و ادعيه‌هاي ماثوره، بيان احکام و مسائل شرعي نيز بيان مي شود./1307/203/ب3

ارسال نظرات