۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۳۵۰۷۲
شمشادی:

حمایت ایران از حزب‌الله لبنان ادامه دارد

خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: پیام منطقه‌ای سخنان اخیر سید حسن نصرالله مبنی بر ادامه حمایت ایران از آنان است.
شمشادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن شمشادی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در سوریه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در معاونت بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: کمک مالی ایران برای حضور حزب‌الله لبنان در سوریه برای حفظ امنیت خودمان بوده است.

وی افزود: هنگام جنگ 33 روزه بشاراسد در انبارهای مهمات را به روی حزب‌الله باز گذاشت تا هرچه می‌خواهند بردارند بنابراین این جنگ با حمایت‌های دولت سوریه به نتیجه رسید.

شمشادی با اشاره به وضعیت فعلی کشور لبنان، عنوان کرد: در حال حاضر جریانات اختلاف افکن در لبنان تلاش می‌کنند با طرح موضوع عربی و عجمی چنین وانمود کنند که حزب‌الله لبنان با سوریه و ایران در محور مقاومت قرار ندارد.

خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در سوریه با اشاره به قدرت‌نمایی حزب الله در معادلات سیاسی و تحولات لبنان، اظهار داشت: با توجه به عملکرد دولت، مجلس و برخی وزارتخانه‌ها، گاهی لازم است سید حسن نصرالله مسائلی را مطرح کنند؛ بنابراین، نباید به این سخنان صرفا از دید مردم ایران نگاه شود.

وی افزود: سخنان اخیر سید حسن نصرالله یک پیام داخلی برای لبنان و یک پیام منطقه ای مبنی بر ادامه حمایت ایران از آنان را به همراه دارد، اینگونه وی به کشورهایی همچون عربستان، قطر، امارات، ترکیه و آمریکا پیام دادند که ما بدون حامی و پشتیبان نیستیم.

شمشادی در خصوص سخن برخی مبنی بر اینکه سخنرانی سید حسن بهانه به کارگروه مالیFATF می‌دهد، ابراز کرد: ما هر کاری که انجام دهیم برای چنین گروه‌های بهانه زیاد است، این سخنان تاثیری بر آن ندارد اما باید توجه کرد سود و زیان چگونه است.

خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در سوریه افزود: زماینکه همه گروه‌های سیاسی در لبنان جمع می‌شوند تا در آینده سیاسی کشور برای حزب‌الله لبنان جایگاهی قائل نشوند دیگر چنین کارگروه‌های اهمیت ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حزب‌الله لبنان ابتدا باید موجودیت خود را حفظ و ثابت کند بنابراین آنچه سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به کار برده با مشورت و فکر به همراه بوده است./807/202/ب3

 

ارسال نظرات