۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۴۳۵۱۱۲
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

بی‌حجابی مقدمه از هم گسیختگی جامعه اسلامی است

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری فلسفه حجاب را بر اساس آیه ۵۹ سوره احزاب مصونیت زن در جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت: حجاب عامل حفظ و حراست زن است؛ این در حالی است که بی حجابی مقدمه از هم گسیختگی شالوده جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم عصر امروز در آیین بیان درس‌های قرآنی مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد به فراز آخر آیه تطهیر و شان نزول آن اشاره کرد و گفت: در آیه ۳۳ سوره احزاب خداوند متعال خطاب به اهل بیت(ع) می‌فرماید«جز این نیست که خداوند براساس اراده تکوینی خاص می‌خواهد از شما اهل بیت پیامبر(ص) هر گونه پلیدی در عقاید و اخلاق و اعمال را بزداید و شما را به همه ابعاد پاکی پاکیزه گرداند.»

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری به روایتی از امام باقر(ع) که هدف نزول این آیه را تشریح می‌کند اشاره کرد و گفت: نکته مهم و دارای اهمیت در این آیه آن است که رسول اکرم(ص) در جریان معرفی اهل بیت(ع) ام سلمه را استثناء می کند؛ این در حالی است که ام سلمه از همسران برجسته رسول اکرم(ص) بوده‌اند و متن روایت حضرت رسول به این حقیقت اذعان دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خداوند و فرشتگان بر مؤمن درود می‌فرستند تا مقدمه هدایت از تاریکی به سوی نور باشد، اظهار داشت: شب قدر شب نزول قرآن است و خداوند متعال در این شب‌های گرانقدر مسیر و تقدیر معرفتی مؤمن را با دعای او تغییر می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم فلسفه عفاف را طهارت قلب عنوان کرد و گفت: بر اساس صریح این آیه می‌توان گفت اختلاط بین زن و مرد از نگاه قرآن مذموم است؛ بر این اساس رهبر معظم انقلاب می فرمایند«اینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلط‌ترین کارها است؛ آنها را به گناه نباید کشاند، آنها را به سمت شکستن پرده‌های تقوا که خوشبختانه جوان متدین امروزی بر حفظ آن اصرار دارد نباید کشاند»

 

وی ادامه داد: معظم له در ادامه می فرمایند«آنها را به سمت بهشت باید برد، نه به سمت دوزخ. بله، این کارها در دانشگاه‌ها اصلاً وجهی ندارد. اینها خلاف آزادی‌خواهی نیست، انجام این کارها نشانه‌ی میل به آزادی و آزادی‌خواهی نیست. اینها همان چیزهایی است که دشمنان جامعه‌ی ایرانی و جامعه‌ی مسلمان و تمدّن اسلامی و دشمنان خصوص دانشجوی ایرانی، دنبال می‌کنند برای اینکه نگذارند از بین اینها شهریاری‌ها درست بشوند، از بین اینها دکتر چمران‌ها درست بشوند؛ آنها با طهارت زندگی کردند، با تقوا زندگی کردند.»

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری فلسفه حجاب را بر اساس آیه ۵۹ سوره احزاب مصونیت زن در جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت: حجاب عامل حفظ و حراست زن است؛ این در حالی است که بی‌حجابی مقدمه از هم گسیختگی شالوده جامعه اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم به آیه ۴۳ سوره فاطر اشاره کرد و گفت: بر اساس صریح متن این آیه فتنه های شوم دامن طراحان آن را می‌گیرد./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات