۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۳۵۱۱۶
حجت الاسلام و المسلمین انصاریان:

حقیقت وجودی انسان خرد است

استاد حوزه علمیه با اشاره به فهم و دانایی، گفت: فردی که فهم را در امور زندگی به کار نگیرد و واقعیات را برای زندگی ضروری نبیند، جاهل است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان خطیب مشهور استان تهران، عصر سه‌شنبه8 تیر در مسجد حضرت امیر(ع) گفت: نگاه امام علی(ع)  به انسان نگاه بسیار ویژه‌ای است؛ نظریات و افکار امیر‌المونین(ع) درباره حریت انسان جز بهتریت و کامل‌ترین نظریات تاریخ است.

 

وی افزود: کتاب‌هایی مثل اصول کافی و غرر الحکم از ارزشمند‌ترین کلمات قصار و مطالب آموزنده حضرت علی(ع) است. متاسفانه بسیاری از دانشگاه‌ها و مکاتب تربیتی از نظریات امام علی(ع) محروم و بی‌خبر هستند.

 

استاد حوزه علمیه در خصوص نظریات امام علی(ع) بیان داشت: ایشان می‌فرمایند؛ اساس وجود انسان خرد بدون آلودگی اوست خرد پاک عرشی و الهی که همراه با خلقت انسان چراغش در انسان روشن می‌شود.

 

محقق علوم قرآنی با اشاره به پایه‌های زندگی سالم، ابراز کرد: اگرفردی از فهم و خرد الهی برخوردار باشد و به حقیقت آیات الهی آگاه شود مسیر سعادت و خوشبختی را در این دنیا طی خواهد کرد.

 

وی گفت: وفای به تعهد از نشانه‌های اولوالالباب است پیمان بستن کار اخلاقی لازم و سودمند برای هر جامعه‌ای می‌باشد، عقد نیز نوعی پیمان ضروری زندگی است که ازدواج را پاک و اسلامی میگرداند.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان در ادامه گفت: اسلام تمامی‌ پیمان‌های دولت‌ها را محترم می‌شمارد قرار ازدواج در کلیسا، آتشکده و هر جای دیگر برای غیر مسلمان از نظر اسلام حلال است، هر فردی مطابق دین خود، پیمانش از نظر اسلام محترم است.

 

استاد حوزه علمیه پیرامون موضوع پیمان‌های اجتماعی، اظهار داشت: پیمان‌های اجتماعی و تجاری جز نیاز‌های اساسی مردم است تهعد به وفای عهد از ضروریات قرار‌دادهای اجتماعی و تجاری است.

 

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به عهد‌ شکنی، تاکید کرد: آمریکا با وجود پیمان‌بستن در حضور بسیاری از کشور‌ها در خصوص مذاکرات هسته‌ای با ایران هرگز به تعهدات خو پایبند نبوده است.

 

محقق علوم قرآنی با اشاره به عمل به پیمان، گفت: کسانی که به تعهدات خود در قرا‌دادهای تجاری پایبند نیستند جاهل به شمار می‌آیند خداوند در آیات قرآن مجید می‌فرماید؛ اهل فهم با توجه به حقایق الهی به عهد و پیمان اجتماعی و تجاری متعهد هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان در پایان گفت: پیمان بستن و وفای عهد بسیار اهمیت دارد، اگر جامعه‌ای به سمت وفای به عهد پیش برود قطعا موفق خواهد بود./856/202/ب3

ارسال نظرات