۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۳۵۱۲۲
آیت الله حائری شیرازی:

ولایت‌الله در نماز می‌آید تا انسان فقر خود را درک کند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر ولایت طاغوت در نماز ظاهر شود تواضع انسان تبدیل به تکبر شده و فکر می‌کند کسی است، پس نماز هم استعداد تکبرزدایی دارد و هم تکبرافزایی و بستگی به این دارد که در چراغ چه برقی ظاهر می‌شود.
آیت الله حائری شیرازی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله حائری شیرازی در حسینیه ثارالله زنجان با اشاره به فضیلت‌های شبهای قدر اظهار داشت: شب‌های قدر همانند این است که انسان به کعبه نزدیک شده است.

 

وی با بیان اینکه چندین سال عبادت ممکن است در یک روز به باد برود، افزود: افرادی مانند زبیر بودند که سالها خدمت‌ شان به خاطر جنگ با علی(ع) صفر شد، یعنی سقوط انسانی است که سالها عبادتش در یک روز از دست می‌رود.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: خداوند متعال در مقابل آن سقوط انسانی یک صعود نیز قرار داده که در یک شب انسان سالهای از دست رفته را جبران کند.

 

وی با اشاره به عبادت 6 هزار ساله ابلیس گفت: ابلیس یک عبادت چند دقیقه‌ای که سجده به انسان بود را نپذیرفت و سالها عبادتش صفر شد.

 

آیت‌الله حائری شیرازی ابراز کرد: ولایت‌الله مانند نورچراغی است که ما را ظلمت به سمت روشنایی می‌برد، روشنی این است که انسان از تکبربه تواضع برسد، انسان مخلوق بوده و از خود هیچ ندارد و تکبر به این معناست که انسان خود را چیزی بداند.

 

وی تصریح کرد: ولایت‌الله در نماز می‌آید تا انسان فقر خود را درک کند، اگر ولایت طاغوت در نماز ظاهر شود تواضع انسان تبدیل به تکبر شده و فکر می‌کند کسی است، پس نماز هم استعداد تکبرزدایی دارد و هم تکبرافزایی و بستگی به این دارد که در چراغ چه برقی ظاهر می‌شود./1330/د102/ی

منبع: دفاع پرس

ارسال نظرات