۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۳۵۱۴۳
استاد حوزه و دانشگاه:

برکت در زندگی را در شب قدر از خدا بخواهیم

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که در شب قدر از خداوند متعال برکت در زندگی را بخواهیم، گفت: در این شب از خداوند متعال برکت در مال، برکت در عبادت و برکت در علم را بخواهیم.
شب قدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم ریحانه پزشکی، مدیر مؤسسه شمیم خانواده (دختران آسمان)، امروز در جلسه تفسیر قرآن که در حسینیه معین الضعفا در مؤسسه دختران آسمان برگزار شد به اهمیت و اعمال شب قدر پرداخت.
 

وی ابراز کرد: در شب بیست و سوم قدر، وارد شده است که دو غسل انجام دهیم، یک غسل هنگام غروب و یک غسل سحر. در این شب عزیز زیاد استغفار کنید.
 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امشب نیاز است که انرژی منفی را از خودمان دور کنیم و چه کسی بهتر از خداست که به او پناه ببریم. در سوره مؤمنون می خوانیم که «وَقُل رَّبِّ أَعُوذُ بِکَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّیَاطِینِ، وَأَعُوذُ بِکَ رَبِّ أَن یَحْضُرُونِ، و بگو پروردگارا از وسوسه‏هاى شیطانها به تو پناه مى‏برم و پروردگارا از اینکه [آنها] به پیش من حاضر شوند به تو پناه مى‏برم.»
 

در شب قدر از خداوند متعال برکت در زندگی را بخواهیم
مدیر مؤسسه شمیم خانواده افزود: در این شب از خداوند متعال برکت در زندگی را بخواهیم؛ برکت در مال، برکت در عبادت، برکت در علم. آیه «ربِّ أَنزِلْنِی مُنزَلًا مُّبَارَکًا وَأَنتَ خَیْرُ الْمُنزِلِینَ.» را نیز زیاد بخوانید.

 

وی ابراز کرد: یکی از دیگر کارهایی که می توان در شب قدر انجام داد، صدقه دادن است. صدقه حال دعا ایجاد می کند. در زمانی که می خواهیم صدقه بدهیم، 70 شیطان دست ما را می گیرند که صدقه ندهیم، به همین دلیل زمانی که صدقه می دهیم حال دعا به ما دست می دهد. خواندن سوره ناس و فلق نیز شیطان را دور می کند.
 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در دعای جوشن کبیر ما هزار و یک بار نام خداوند رو می بریم؛ چرا که هر فرازی 10 نام خدا را دارد و فراز 55، یازده نام خدا را دارد. در این شب از خدا عذرخواهی کنیم.
 

دل هایمان را با مقام ائمه اطهار (ع) آشنا کنیم
مدیر مؤسسه شمیم خانواده افزود: دل هایمان را با مقام ائمه اطهار (ع) آشنا کنیم. ما زمانی که قرآن سر می گیریم خدا را به مقام ائمه اطهار(ع) قسم می دهیم.

 

وی با تأکید بر این که همه کمالات را با هم بخواهید، ابراز کرد: اسلام دین جامع است. باید همه مسائل را با هم بخواهیم، اگر اعتقادات درست باشد، باید اخلاق ما نیز درست باشد و مهارت اجتماعی و فردی را نیز بیاموزیم.
 

این استاد حوزه و دانشگاه به اهمیت جایگاه نماز اشاره کرد و گفت: هر ویتامینی، یک قسمت از بدن را مداوا می کند، اما مولتی ویتامین به درد کل بدن می خورد و نماز مانند مولتی ویتامین است که به درد تمام قسمت های بدن می خورد. بدون نمار زندگی، روح ندارد.
 

با تجلیل از خوبان، دیگران را به انجام کار خیر، تشویق کنیم
مدیر مؤسسه شمیم خانواده افزود: با کنترل شهوت، خودمان را حفظ کنیم، یکی از شهوت ها، شهوت جنسی است؛ خداوند غریزه جنسی را قرار داده است تا نسل بقا پیدا کند، اما مهم این است که ما چگونه از آن استفاده کنیم، برای دور ماندن از تحریک جنسی باید زمینه های گناه را از خود دور کنیم.

 

وی با بیان این که با تجلیل از خوبان، دیگران را به انجام کار خیر، تشویق کنیم، ابراز کرد: با تواضع غرور را از خودمان دور کنیم./202/1309/ب1

ارسال نظرات