۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۰
کد خبر: ۴۳۵۱۶۷
آیت الله کریمی جهرمی:

اصرار بر گناه انسان را به ارتداد می کشاند

آیت الله کریمی جهرمی توبه را دارای انحاء مختلف توصیف کرد که هر یک از بندگان خدا برای توبه راه و روشی مخصوص به خود دارد و گفت: از دست دادن فرصت توبه دو خطر برای انسان در پیش دارد، یکی ارتداد و دیگری از دست دادن فرصت توبه است.
آیت الله علی کریمی جهرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،آیت الله کریمی جهرمی در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران در ابتدا با پرهیز دادن مردم از گناه گفت: گناه باعث حجاب بین انسان و خدا می‌شود و با پرهیز از گناه باعث می‌شویم تا این پرده حجاب از بین برود.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به آیات و روایات متعددی درباره پرهیز از گناه اظهار داشت: بکوشید که از آلودگی خود جلوگیری کنید؛ در صورتی که گناه کرده باشیم خداوند دری از توبه را برایمان می‌گشاید و ما را به ورود به این باب امر می‌کند.

وی توبه را دارای انحاء مختلف ارزیابی کرد و گفت: زن، مرد، پیر، جوان و روحانی هر یک به یک نحو توبه می‌کنند، ولی مسأله مهم این است که امشب شب توبه است و استفاده از این شب برای همه آزاد است تا از عذاب روز قیامت فرار کند.

آیت الله کریمی جهرمی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم دو خطر را برای کسانی که توبه نکنند در کمین عنوان کرد و ابراز داشت: اصرار بر گناه ممکن است که فرد را به ارتداد برساند؛ او را آهسته آهسته به سوی گناهان بزرگتر می‌برد و باعث می‌شود که فرد از دین خارج شود.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسانی که توبه نمی‌کنند طبق آیات قرآن به سویی خواهند رفت که در نهایت آیات الهی را استهزاء و مسخره می‌کنند و این مقام ارتداد است.

وی خطر دوم پرهیز از توبه را از دست دادن فرصت توبه عنوان و تأکید کرد: ممکن است در این زمان که شما فرصت توبه را دارید و به آن روی نمی‌آورید عمر شما پایان یابد و شما بمیرید و فرصت بازگشت به سوی خداوند را از دست بدهید.

آیت الله کریمی جهرمی استفاده از شب احیا را در بین ائمه دارای مثال‌های متنوعی توصیف کرد و گفت: حضرت زهرا (س) شب‌های احیاء به صورت فرزندان خود آب می‌پاشیدند تا بیدار باشند و از فیض شب احیاء بهره‌مند گردند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین در روایات داریم که امام صادق (ع) در حالی که بیمار بودند از اصحاب خود می‌خواستند تا ایشان را به مسجد ببرند و ایشان از برکات شب احیاء مستفیض گردند.

وی در پایان با اشاره‌ای به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین توسط ملائکه در شب احیاء و رؤیت آن توسط یکی از علما روضه‌ای در وصف روز عاشورا خواند و پس از آن مراسم به سرگیری قرآن را در مسجد مقدس جمکران اجرا کرد./836/پ201/ج

ارسال نظرات