۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۴۳۵۱۷۸
آیت الله نظری:

روز قدس نماد وحدت امت اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین است

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به در پیش بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، گفت: روز قدس نماد حضور و وحدت امت اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین است و امت اسلامی باید حضوری گسترده در این اجتماع عظیم داشته باشند.
آیت الله نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه، در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در مسجد جامع مرکز استان برگزار شد، دلبستگی به مال و مقام عامل انحراف و بیچارگی بشر دانست و گفت: غرق شدن در این دو مسأله ایمان و حقیقت را از انسان می گیرد و این بزرگترین اشتباه بشر است.

 

وی با بیان این که انسان نباید دل بسته مال و مقام شود، افزود: باید در مال حلال خور باشیم و در مقام نیز شایسته سالاری حاکم باشد.

 

آیت الله نظری با تأکید براین که بشر باید مراقب باشد تا انحراف پیدا نکند و از خط مستقیم خداپرستی خارج نشود، ادامه داد: مال و مقام انسان ها را گول می زند و سرگرم می کند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که خداوند متعال دو کلام درباره بشریت دارد که یکی امیدوارکننده و دیگری ناامیدکننده است، خاطرنشان کرد: بیان امیدوار کننده آن جایی است که انسان را جانشین خود بر روی زمین قرار دارد و بیان ناامیدکننده جایی که خبر از ضرر و خسران انسان می دهد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که جایگاهی که امروز انسان بر روی زمین دارد هیچ یک از موجودات حتی فرستگان و ملائکه نیز از آن برخوردار نیستند، تصریح کرد: خداوند پس از آفرینش انسان او را جانشین خود بر روی زمین قرار داد و جایگاهی با ارزش تر از این وجود ندارد.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: کسانی که ایمان و عمل صالح داشته باشند در دفتر خدایی پذیرفته شده و متنعم می شوند اما غیر از این گروه مردود هستند و خسران خواهند دید.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که فکر و قلب  انسان باید ایمان به غیب باشد، افزود: بشر باید بداند که قیامت، روح، بهشت، جهنم، حساب و کتاب وجود دارد و این نظام هستی دارای مدیریت صحیحی است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که متأسفانه بشر امروز در معرض خسران وجود دارد، ادامه داد: اگر بشریت ایمان و عمل صالحی داشته باشد به حتم از الطاف خاصه خداوند متعال برخوردار خواهد شد.

 

وی تمسک به کلام الهی و اهل بیت(ع) را هدایت کننده بشر از ظلمت و تاریکی به سوی سعادت و تعالی حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید به دستورات الهی و آن چیزی که در کلام الهی آمده عمل کنند تا رستگار و سعادتمند شوند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: متأسفانه امروز با توجه به این که ما در جامعه اسلامی و شیعی زندگی می کنیم کلام الهی در مهجوریت قرار دارد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید بر ضرورت اقامه نماز اول وقت  در جامعه خاطرنشان کرد: وقتی اول ظهر رسید و صدای اذان به گوش رسید همه افراد به ویژه بازاریان و کسبه ها باید با تعطیلی بازار به اقامه نماز اول وقت بپردازند.

 

وی با بیان این که انسان برای جانشینی خدا باید ایمان و عمل صالح داشته باشد، تصریح کرد: اعمال و رفتار بشر به عنوان جانشین خدا باید در مسیر خیر و خدمت باشد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه آن را مغایر با ارزش های دینی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد رشد بی حجابی در جامعه اسلامی هستیم که این زیبنده جامعه ما نیست.

 

وی با بیان این که این مسأله به جایی رسیده که متأسفانه حتی شاهد حضور افراد بی حجاب و بدون چادر در مساجد هستیم،  تأکید کرد: حضور بدون چادر در مساجد بی احترامی، توهین و ترویج فساد است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در  بخش دیگری سخنان خود با اشاره به در پیش بودن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، گفت: روز قدس نماد حضور و وحدت امت اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین است و امت اسلامی باید حضوری گسترده در این اجتماع عظیم داشته باشند./950/202/ب2

ارسال نظرات