۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۳۵۱۸۷
عضو جامعه وعاظ تهران:

امید به رحمت خدا بزرگترین سرمایه مؤمن است

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با بیان این که برای رقم خوردن تقدیر خوب ابتدا باید درون انسان متحول شود، گفت: اولین اتفاق درونی امید به رحمت خداوند است که باید در دل انسان موج بزند.
محمدتقی عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی عبدوس، عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران، سحر امروز در مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم، با اشاره به روایاتی مبنی بر محتمل بودن شب بیست و سوم به شب قدر، اظهار داشت: سیره پیامبر بر این بود که در دهه آخر ماه رمضان بیشتر از دو دهه دیگر رمضان عبادت می کرد که نشان از اهمیت این ده روز آخر دارد.

 

وی با بیان این که برای قدر دو معنای اصلی گفته شده است، افزود: اول این که قدر به معنای ارزش و قیمت است و شب قدر چون معادل هزار ماه ارزش دارد از ارزش و قیمت بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس معنی دوم قدر را به معنی اندازه دانست و خاطرنشان کرد: قرار است امشب اندازه همه چیز تا سال آینده مشخص شود که هر کس چقدر روزی دارد و چه بلایایی برای او مقدر شده است.

 

وی با بیان این که اگر قرار است در بیرون از وجود ما چیزی اتفاق بیفتد باید در درون ما زمینه آن فراهم شود، گفت: اول باید درون انسان متحول شود؛ آن چیزی که دست ما است حال درونی ما است و اگر حال ما متحول شد آن وقت در بیرون هم اتفاقاتی خواهد افتاد.

 

عضو جامعه وعاظ تهران بزرگ ترین سرمایه انسان را امید به رحمت خداوند دانست و ابراز داشت: خداوند به بدن و مال و حسب و نسب انسان ها نگاه نمی کند بلکه این دل انسان است که ارزشمند است و هرچه در دل انسان باشد برای خداوند مهم است زیرا اگر امید به رحمت داشته باشیم خداوند هم رحمت خود را به ما عطا خواهد کرد.

 

وی دومین سرمایه ارزشمند انسان را شکسته دلی دانست و گفت: آیت الله جوادی آملی در تفسیر دعای کمیل می فرماید گریه یعنی شکسته دلی و کسی که گریه می کند در برابر خشم خدا مسلح می شود و می تواند در برابر گناه از خود مراقبت کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با بیان اینکه سومین سرمایه و اتفاقی که باید در درون انسان بیفتد محبت است، افزود: محبت خدا می تواند انسان را از شیطان و هوای نفس نجات دهد؛ محبت به خدا از شناخت او سرچشمه می گیرد و اگر او را به درستی بشناسیم قطعا او را دوست خواهیم داشت./843/پ202/ی

ارسال نظرات