۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۳۵۲۵۲
استاد حوزه علمیه:

انقلاب اسلامی پرده از چهره کشورهای متظاهر و منافق برداشت

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه آل سعود به دنبال مسلمان کشی و اسلام هراسی است گفت: انقلاب اسلامی پرده از چهره نفاق برداشت و به برکت انقلاب اسلامی چهره حقیقی دولت های متظاهر همچون عربستان مشخص شد.
حجت الاسلام سید محمد حسین حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمدحسین حائری زاده، استاد حوزه علمیه ظهر امروز در جمع روزه داران مسجد جامع کرمانشاه، ابراز داشت: عبادت به سه قسم فکری، بدنی و مالی تقسیم می شود و گاه یک لحظه تفکر برتر از یک عمر عبادت است.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اگر کسی از حقیقت تفکر الهی و نورانیت تقوا برخوردار باشد می تواند مسیر زندگی و صراط مستقیم را درک کرده و عامل به اعمال خیر و صالح شود.

 

وی بیان داشت: عبادت بدنی همچون نماز خواندن و جهاد و انفاق در راه خدا است و شامل عبادت کسانی است که مال خود را که از راه حلال کسب نمودند در راه کسب رضای الهی صرف می کنند، چنین افرادی سعادتمند بوده و در پناه خدا هستند.

 

حجت الاسلام حائری زاده خاطرنشان کرد: معصیت بر سه قسم است و گاه فکر گناه موجب گناه پروری می شود که بسیار خطرناک است، اندیشه گناه موجب تباهی افراد می شود، فکر گناه قلب انسان را سیاه می کند.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: بسیاری از علمای بزرگ اسلام گرچه گمنام هستند اما عمر و زندگی خود را صرف اسلام کرده و جان و مال خود را در راه اسلام فدا کردند، اگر کسی از ولایت و امامت بهره مند شود جایگاه والایی در نزد مردم خواهد یافت.

 

وی در ادامه گفت: آنچه انسان را به انزوا می کشاند خیالات و هوی و هوس نفس است، سرپرستان انسان تنها خدا و رسولش و مؤمنی است که در رکوع زکات داد، امامت و ولایت از بین رفتنی نیست، در مبحث امامت حق هوای نفس وجود ندارد و اطاعت محض است.

 

حجت الاسلام حائری زاده عنوان داشت: پیروی از ائمه اطهار علیهم السلام از انحراف جامعه جلوگیری کرده و جامعه طاهر  بوجود می آورد و توحید تحقق می یابد.

 

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: انقلاب اسلامی پرده از چهره نفاق برداشت و به برکت انقلاب اسلامی چهره حقیقی دولت های متظاهر همچون عربستان مشخص شد.

 

وی ادامه داد: قرآن کلیات را برای انسان ها بیان می کند و مسلمانان باید خود را با تعالیم قرآن و ائمه اطهار علیهم اسلام انطباق دهند، دوری از صراط ائمه اطهار موجب گمراهی انسان می شود و جلوتر از ائمه حرکت کردن نیز نشانه کفر است لذا افراط و تفریط در دین اسلام جایگاهی ندارد، ائمه اطهار علیهم السلام امکان رسیدن به خدا را فراهم می کنند.

 

حجت الاسلام حائری زاده در پایان با اشاره به لزوم حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس بسیار با اهمیت است زیرا عربستان رسمأ اعلام می کند که حامی اسرائیل است، آل سعود خدا و دین اسلام را قبول ندارد و به دنبال مسلمان کشی و اسلام هراسی است، از این رو روز قدس مردم باید حضور پر شور و گسترده ای داشته باشند./857/202/ب2

ارسال نظرات