۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۳۵۳۱۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

روز قدس، نشان دهنده وحدت جهان اسلام و پویایی مکتب تشیع است

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی، راهپیمایی روز قدس را نشان دهنده وحدت جهان اسلام و پویایی مکتب تشیع دانست و گفت: رژیم پوشالی اسرائیل در برابر موج عظیم دنیای اسلام تاب مقاومت ندارد؛ اگر مسلمانان بیدار شده و به هویت اولیه خود برگردند می توانند آن را نابود کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی

حجت الاسلام والمسلمین هادی عبدخدایی، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به اهمیت دفاع از فلسطین و بیت المقدس، گفت: فلسطین بخشی از وطن گسترده اسلامی است که در خط مقدم جبهه مبارزه با استکبار قرار گرفته و دفاع از آن بر هر مسلمانی واجب است.

 

عظمت بیت المقدس هیچ گاه فراموش نمی شود

وی با بیان اینکه عظمت بیت المقدس که در قرآن، مسجدالاقصی نامیده شده هیچ گاه فراموش نمی شود، افزود: فلسطین پاره تن امت اسلام و بیت المقدس قبله اول مسلمانان است که پیامبر(ص) متجاوز از 14 سال به سوی آن نماز می خواندند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی ادامه داد: راهپیمایی روز قدس یک حرکت گسترده مردمی برای دفاع از قبله اول مسلمانان و مردم ستمدیده فلسطین است و انتظار می رود سال به سال با شکوه تر انجام شود و به ویژه در شرایط کنونی منطقه همه کشورهای اسلامی در آن مشارکت داشته باشند.

 

راهپیمایی روز قدس، وحدت دنیای اسلام و پویایی مکتب تشیع را نشان می دهد

عضو مجلس خبرگان رهبری، وحدت دنیای اسلام را نخستین پیام راهپیمایی روز قدس خواند و گفت: پیامبراسلام(ص) دنیای ایمان را تشبیه به پیکره ای کردند که اگر عضوی از آن آسیب ببیند سایر اعضا هم احساس رنج می کنند؛ فلسطین هم عضوی از وطن اسلامی است بنابراین از اندونزی تا مراکش همه باید برای آن احساس درد کنند و دلشان برای آوارگان هشتاد ساله آن بسوزد.

 

وی، نشان دادن پویایی مکتب تشیع را دومین ثمره راهپیمایی روز قدس عنوان و خاطرنشان کرد: این راهپیمایی نشان می دهد که مکتب تشیع به پیروی از اهل بیت(ع) پیوسته با ظلم و ظالم در ستیز است و دنیای اسلام را در این مسیر به حرکت در آورده است.

 

استکبارجهانی برای قطع حمایت دنیای اسلام از فلسطین تلاش می کند

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی درباره نقشه مستکبران و ایادی آنان برای انحراف اذهان مسلمانان از فلسطین گفت: استکبار جهانی از اسلام و موج مسلمانان می ترسد و برای انحراف اذهان آنان از توطئه ها و جنایات خود نقشه های متعدد دارد.

 

سفیر اسبق ایران در واتیکان اظهار کرد: استکبار تلاش می کند مسأله فلسطین را جدا از اسلام و آن را یک موضوع منطقه ای میان اعراب معرفی کند تا حمایت دنیای اسلام از آن قطع شود؛ در حالی که فلسطین بخشی از دنیای اسلام است و نباید بگذاریم این مسیر استعماری سبب تضعیف جبهه حامیان فلسطین شود.

 

ناسیونالیسم عربی تاب مقاومت در برابر اسرائیل و حامیان آن را ندارد

وی با بیان اینکه ناسیونالیسم عربی تاب مقاومت در برابر اسرائیل و حامیان آن را ندارد و تاکنون همیشه شکست خورده است، افزود: یهودیان در فلسطین تا پیش از اشغال آن، تنها 5 درصد بودند اما به تدریج که در اثر نقشه های استعماری، بخشی از مسلمانان آواره کشورهای دیگر شدند جمعیت آنان رو به فزونی نهاد.

 

همراهان ما در مبارزه با اسرائیل، ملل مسلمان جهان هستند نه حکام دست نشانده

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی یادآور شد: استکبار جهانی اکثر حکام منطقه را خریده و آنان به صورت نیمه رسمی یا مخفیانه با او همکاری می کنند که به فرموده امام خمینی(ره)، بزرگ ترین آفت دنیای اسلام همین حکام دست نشانده هستند بر این اساس، همکاران و همراهان ما در مبارزه با اسرائیل، ملل مسلمان جهان هستند.

 

وی با تأکید بر اینکه صدای مظلومیت مردم فلسطین باید به نقاط مختلف جهان اسلام برسد، گفت: راهپیمایی روز قدس و انعکاس آن در رسانه ها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.

 

جریان های تکفیری نقش خوارج را ایفا و مسلمانان را از دشمن اصلی غافل می کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جریان های تکفیری نیز در این میان نقش خوارج را ایفا می کنند چرا که سبب گرفتار و مشغول شدن مسلمانان به خود شده اند تا حتی الامکان از دشمن خطرناک خارجی که همان اسرائیل است غافل شوند.

 

فلسطین باید به دنیای اسلام بازگردد/ اگر اهمال کنیم، فردا باید در مرزهای خود با اسرائیل بجنگیم

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی درباره ضرورت نابودی اسرائیل گفت: مال دزدی، همیشه مال دزدی است گرچه صد سال بگذرد، همینطور سرزمین غصبی، همیشه غصبی است هر چند سال که از آن بگذرد بنابراین فلسطین باید به صاحبانش و به دنیای اسلام بازگردد.

 

وی با تأکید بر اینکه در این مسیر از هرگونه سستی و اهمال باید پرهیز کرد، افزود: به فرموده امیرمؤمنان علی(ع)، هیچ قومی در داخل منزل خود با دشمن جنگ نکرد مگر آنکه ذلیل شد؛ اگر امروز اهمال کنیم، با توجه به اینکه نقشه اسرائیل، حکومت بر نیل تا فرات است، فردا باید در مرزهای خود با اسرائیل بجنگیم.

 

اگر مسلمانان به هویت اولیه خود برگردند رژیم پوشالی اسرائیل تاب مقاومت در برابر آنان را ندارد

مدیر مدرسه علمیه جفریه مشهد درباره شکست پذیری رژیم صهیونیستی یادآور شد: سرزمین های اشغالی از سوی اسرائیل، 20 هزار کیلومتر مربع است در حالی که در جهان اسلام، فقط کشور ما بیش از یک میلیون و 650 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد چه رسد به همه جهان اسلام.

 

وی ادامه داد: اسرائیل نظامی زاییده استکبار جهانی و دولتی مصنوعی است که به صورت غاصبانه برای اسکان 15 میلیون یهودی مرتب در فلسطین شهرک سازی می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی تأکید کرد: چنین کشور کوچکی با رژیمی پوشالی که بر امریکا و استکبار جهانی تکیه دارد، در برابر موج عظیم دنیای اسلام عددی نیست که بتواند مقاومت کند.

 

وی افزود: اگر مسلمانان بیدار شده و به هویت اولیه خود برگردند می توانند یهودیان غاصب را اخراج کنند چنان که صلیبی ها را از فلسطین بیرون راندند./301/930/ب1

ارسال نظرات