۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۳۵۳۲۳
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

دو رسالت مهم انسان در برابر خدا

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قرآن کریم وظیفه انسان را در برابر نعمت‌های الهی شکرگزاری و معرفت عنوان می کند، گفت: شکرگزاری و بندگی مهم‌ترین رسالت انسان در برابر خداوند است.
ترتیل خوانی بانوان حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه وظيفه انسان در برابر نعمت‌های الهی، معرفت و شكر گزاری است، گفت: خداوند در برابر این همه نعمتی که به انسان داده از او می‌خواهد شکرگزار باشد و نماز هم یکی از روش‌های شکر گذاری و تشکر از خدا است و قرآن کریم مهم‌ترین رسالت انسان را در برار خداوند شکرگزاری عنوان می کند.

 

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم بیان شده است که كيفر و پاداش در قيامت براساس عملكرد ما در دنیا داده می شود، افزود: به همین دلیل در دنیا باید مراقب باشیم که عمل‌کرد ما در عرصه های مختلف آینده اخروی و ابدی ما را تباه نکند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در آيات قرآن کریم یکی از ویژگی‌های قیامت از دست رفتن تاب و توان است، ادامه داد: در آیات قرآن بیان شده که در روز قیامت به حدی سختی و مشقت بر انسان وارد می‌شود که نه توان فرار و نه توان سخن گفتن دارد.

 

خانم رانی زنجانی ادامه داد: اگر هدف انسان در زندگی خدمت به خدا و بندگان خدا باشد باید آمادگی هر نوع سختی و مشقتی را داشته باشد زیرا زمانی که انسان چنین هدف بلندی داشته باشد سختی‌ها و شیطان از هر طرف به او هجوم آورده و سعی می‌کنند به هر شکلی که شده فرد را از هدفش منحرف کنند.

 

وی با بیان اینکه استراق سمع، كاری شیطانی است و بايد با آن مقابله كرد، ادامه داد: در اسلام اصل بر حفظ اسرار است و انسان تا جایی که می‌تواند باید از فاش کردن اسرار دیگران خودداری کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه عده‌ای تصور می‌کنند که انسان در بهشت، خاطرات دنیا فراموش می کند، گفت: چنین نیست و انسان در بهشت حتی یک لحظه از زندگی دنیوی خود را از خاطر نمی برد.

 

خانم رانی زنجانی با تأکید بر اینکه سالم ماندن انسان در محيط های فاسد، كاری ممكن ولی مشكل است، ادامه داد: به همین علت است که قرآن کریم از ما می‌خواهد که از محیط های فاسد مهاجرت کرده و محیط های سالم برویم تا دین خود را حفظ کنیم.

 

وی افزود: انسان تا جایی که می‌تواند باید تاریخ را مطالعه کند زیرا مطالعه تاریخ موجب عبرت انسان شده و آینده او را تأمین می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: قرآن کریم از انسان می‌خواهد که به دنبال تحول و پویایی باشد و به انسان بیان می‌کند که نباید به وضع موجود قانع باشد بلکه باید سعی کند به جای اینکه بهتر باشد بهترین باشد و این رهنمود قرآن کریم برای تعالی و پیشرفت انسان‌ها است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات