۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۳۵۳۶۹
آیت الله طبرسی:

روز قدس تجلی وحدت امت اسلامی در دفاع از مردم فلسطین است

نماینده ولی فقیه در مازندران روز جهاني قدس را ابتكار هوشمندانه پيشواي فقيد انقلاب اسلامي دانست و گفت: روز قدس نماد باور صادقانه نظام اسلامي به آموزه‌هاي ديني، حمايت از آزادي و انسان ستمديده و زمينه‌ساز بازيابي هويت اسلامي است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران چهارشنبه شب در سلسله نشست های قرآنی در مسجد امام سجاد(ع) ساری با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، گفت: حضور مسلمانان و آزادي خواهان جهان در راهپيمايي روز قدس پيام آور بيداري ملت ها است.

 

وی با بيان اين که روز قدس، روز فرياد بر سر مستکبران جهان و صف آرايي جبهه حق عليه باطل است، افزود: آزادي خواهان و جهان اسلام در اين روز فرياد آزادي بيت المقدس و همه سرزمين هاي اشغالي مسلمانان را سر خواهند داد و انزجار خود را نسبت به ظلم،تجاوز و برتري طلبي هاي رژيم صهيونيستي ابراز مي کنند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به اين که ملت بصير و آگاه ايران اسلامي مسائل سياسي داخلي و خارجي را به خوبي مي‌شناسند و همواره مدافع مظلومان و در ستيز با ظالمان بوده اند، ادامه داد: حضور پرشور مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس امسال همچون هميشه، خط بطلاني بر القائات شيطاني و تفرقه افکنانه دشمنان خواهد کشيد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری نامگذاري آخرين جمعه ماه رمضان به نام روز جهاني قدس از سوي حضرت امام خميني(ره) را هديه‌اي ارزشمند براي مردم فلسطين و همه مسلمين جهان دانست و گفت: اين نامگذاري به معناي آن است که آزادي قدس شريف در گرو وحدت مسلمانان جهان است.

 

وي با بيان اين که تقويت روحيه مقاومت و ايجاد وحدت در بين مسلمانان از پيامدهاي برگزاري راهپيمايي روز قدس است، اظهار داشت: روز قدس روز تقابل اسلام و استکبار و تجلي عظمت ملت مسلمان در برابر توطئه هاي دشمنان است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اين که حضور گسترده و حداکثري مردم در راهپيمايي روز قدس اهداف ننگين دشمن را نقش برآب خواهد کرد، بيان داشت: موضوع فلسطين منحصر به بحث اشغال تنها سرزمين نيست بلکه اين روز در واقع به عنوان نمادي از مقابله جهان اسلام با استکبار جهاني محسوب مي شود.

 

وی حضور ملت مسلمان و غیرتمند ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس را خط بطلانی بر تمام برنامه‌ریزی‌های دشمن در دستیابی بر اهداف شوم‌شان در خاورمیانه و کشورهای مسلمان دانست.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روز قدس نشان دهنده حقانيت نظام جمهوري اسلامي ايران در دفاع از مسلمين و مظلومين جهان است، تصریح کرد: همه مي دانند سرزمين فلسطين متعلق به جهان اسلام است و متأسفانه مورد غصب مجموعه اي از انسان هاي کج انديش که با مرام انسانيت سازگار نيستند قرار گرفته است.

 

وی روز جهاني قدس را ابتكار هوشمندانه پيشواي فقيد انقلاب اسلامي دانست و گفت: روز قدس نماد باور صادقانه نظام اسلامي به آموزه‌هاي ديني، حمايت از آزادي و انسان ستمديده و زمينه‌ساز بازيابي هويت اسلامي است.

 

آیت الله طبرسی با بيان اين كه تقويت روحيه مقاومت و ايجاد وحدت در بين مسلمانان از پيامدهاي برگزاري راهپيمايي روز قدس است، افزود: روز قدس روز تقابل اسلام و استكبار و تجلي عظمت ملت مسلمان در برابر توطئه‌هاي دشمنان است؛ در واقع بيداري اسلامي منطقه از جمله دستاوردهاي روز جهاني قدس بشمار مي‌رود.

 

امام جمعه ساری، پيروزي ملت مظلوم فلسطين را در گرو اتحاد كشورهاي اسلامي و به ويژه توجه بيشتر دولت‌هاي اسلامي به حقوق اين ملت ستمديده دانست و تصريح كرد: حضور مردم در راهپيمايي روز قدس واجب است و مسلمانان بايد با حضور پررنگ‌شان خشم و انزجار خود را از اشغال گران قدس شريف نشان دهند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در پايان گفت: آمريکا و ديگر کشورهاي غربی بدانند که حضور پرشکوه مردم در راهپيمايي روز قدس و بيداري که امروزه در جهان اسلام اتفاق افتاده است، نداي خاورميانه، جديد است و اما اين خاورميانه ديگر به محوريت غرب و آمريکا نخواهد بود و اين خاورميانه جديد با محوريت اسلامي نيز خواهد بود./950/202/ب2

ارسال نظرات