۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۴۳۵۳۷۳
کریمی قدوسی:

دولت با مردم و مجلس صادق باشد

کریمی قدوسی بر لزوم برخورد شفاف دولت در برجام با مردم و نمایندگان مجلس تأکید و ابراز کرد: ما می خواهیم دولت را در اجرای برجام یاری کنیم و شرط این است که دولت با مردم و نمایندگان شان صادق باشد.
جواد کریمی قدوسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جواد کریمی قدوسی، نماینده و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امشب در نخستین جلسه از سلسله نشست های پرسش و پاسخ که با حضور اصحاب رسانه، کارشناسان و نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تالار شهر برگزار شد، به تعامل بین نماینده های حوزه انتخابیه مشهد و کلات برای حل مشکلات مردم مشهد اشاره کرد.

 

وی گفت: 5 نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات در تعامل با یکدیگر اصول و اولویت حوزه انتخابیه را تعیین و بررسی کرده و در جهت رفع آن ها اقدام می کنیم که این تعامل با یکدیگر نتیجه بهتری خواهد داشت.

 

برجام باید اجرایی شود

کریمی قدوسی در خصوص ضرورت رصد تحریم ها توسط مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: برجام به تصویب مجلس نرسید، اما برجام با 5 پیوست بررسی شد و به دولت اجازه داده شد تا با شروطی آن را اجرا کند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به تأکید رهبر معظم انقلاب برجام و تحریم ها اشاره و ابراز کرد: باید برجام و تحریم ها را بررسی و آماده مقابله با مشکلاتی که در این راه وجود دارد، باشیم و دولت موظف است که اقدامات لازم در این خصوص را فراهم کند.

 

وی با بیان این که برجام باید اجرایی شود، گفت: امروز ما در سطح ملی اتفاق نظر داریم که برجام باید اجرا شود چون پشتوانه قانونی دارد و ملت جمهوری اسلامی ایران همه هزینه ها را انجام داد و امتیازها را داده است، وقت آن است که طرف مقابل نیز بر اساس مفاد برجام به تعهدات خود عمل کند.

 

دولت با مردم شفاف برخورد کند

کریمی قدوسی بر لزوم برخورد شفاف دولت در برجام با مردم و نماینده های آن ها تأکید و ابراز کرد: ما می خواهیم دولت را در اجرای برجام یاری کنیم و شرط این است که دولت شفاف با مردم و نماینده های ان ها صحبت کند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت صادقانه به مجلس شورای اسلامی گزارش نمی دهد، گفت: نمونه این ادعا با بررسی گزارش وزیر خارجه در صحن مجلس در خصوص برجام و صحبت های رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان مشخص می شود.

 

وی افزود: وزیر خارجه در گزارش برجام مدعی بود که منابع ملی آزاد شده است در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند که منابع ملی آزاد نشده است و این منابع در بانک ها به دلار است و با توجه به این که دلار جزء تحریم های اولیه است، بنابراین آزاد نمی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تحریم های اولیه مهمترین تحریم هایی است که در همه تحریم های اقتصادی اثر دارد و با توجه به این که تحریم های اولیه در توافق نبوده است بنابراین طرف مقابل از این حربه که البته ربطی ندارد در نگه داشتن منابع ما استفاده کرده است.

 

نقص برجام توسط غرب

کریمی قدوسی به نقص برجام توسط غرب اشاره و ابراز کرد: در روزهای اخیر گفته اند که در صورتی دست از حمایت حزب الله برندارید، منابع شما آزاد نمی شود که این حرف خلاف برجام است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی به تحریم در سیستم بانکی اشاره و ابراز کرد: هنوز هم تاجرها نمی توانند با استفاده از سیستم بانکی به تجارت بپردازند بلکه با سیستم قبل از برجام به کار خود ادامه می دهند البته قطعه های حساس و تکنولوژی نیز در سوئیفیت تحریم بود که همچنان پا برجا است.

 

توسعه روابط خارجی با کشورهای منطقه

کریمی قدوسی به توسعه روابط خارجی با کشورهای منطقه تأکید و ابراز کرد: ما باید در حوزه صادارت با کشورهای همسو و با اولویت اقتصاد مقاومتی  روابط را گسترش دهیم.

 

حزب الله جزیی از راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که حرب الله مستقل از تفکر امام و مبانی جمهوری اسلامی نیست، گفت: حزب الله جزیی از راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، حزب الله جزء پیکره ما است و آثار عمیقی در راهبرد امنیت ما داشته است.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا می داند که حزب الله بخشی از سیستم دفاعی جمهوری اسلامی ایران است بنابراین می گوید تا از حمایت حزب الله دست برندارید، تحریم ادامه داد و بر امنیت اسرائیل تأکید دارند.

 

وی اظهار کرد: امروز امنیت رژیم غاصب اسرائیل از جانب حزب الله زیر سوال رفته است بنابراین چنین سخنانی را بیان می کنند./1310/پ202/ج

 

ارسال نظرات