۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۳۵۳۷۹
در حاشیه نمایشگاه قرآن صورت گرفت؛

عرضه دو بازی رایانه‌ای قرآنی برای نخستین بار در کشور

دو بازی رایانه ای قرآنی از سوی استودیوی بازی‌های اسلامی با عنوان«قسم خورده»، «بهلول و هارون» برای مخاطبان عرضه شد.
بازی های قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دو بازی رایانه ای قرآنی از سوی استودیوی بازی‌های اسلامی با عنوان «قسم خورده»، «بهلول و هارون» برای مخاطبان عرضه شد.

 

حسینی ، مسؤول فروش استودیوی بازی‌های اسلامی با اشاره به اینکه نخستین بازی قرآنی به نام«قسم خورده» تولید شده است، اظهار داشت: در این بازی مخاطب بازی کننده، در نقش ابراهیم وارد شهری می‌شود که حاکم آن به انجام اعمال شیطانی می‌پردازد.

 

وی ادامه داد: ابراهیم در اصل شخصی متدین است که با خواندن نماز و قرائت قرآن سعی دارد به اصلاح آن شهر بپردازد و مردم را به سوی خدا هدایت کند.

 

حسینی با بیان اینکه این بازی زمان تاریخی امامت امام صادق(ع) است، خاطرنشان کرد: این بازی با اهداف آموزش جزء 30 قرآن، آموزش نماز، آشنایی با کمین‌های شیطان و راه‌های مهار نفس، آشنایی با اثرات ظلم در زندگی دیگران طراحی شده است.

 

مسؤول فروش استودیوی بازی‌های اسلامی گفت: این بازی در سیستم‌های رایانه‌ای خانگی و نرم افزارهای تلفن همراه قابل اجرا است.

 

وی با اشاره به بازی رایانه‌ای «بهلول و هارون» به عنوان دومین بازی رونمایی شده تصریح کرد: این اثر نیز مربوط به زمان امام صادق(ع) است، در این بازی المان‌های معماری اسلامی وجود دارد.

 

حسینی افزود: داستان این بازی به این شکل است که هارون رشید 100 نفر از شیعیان را زندانی کرده است و بهلول قصد آزادی آنها را دارد، مخاطب بازی وظیفه دارد برای آزادی هرکدام از زندانی‌ها یک معما را حل کند.

 

مسؤول فروش استودیوی بازی‌های اسلامی ادامه داد: این بازی قابل اجرا بر روی سیتم‌های رایانه‌ای خانگی، نرم افزارهای تلفن همراه و حتی دی وی دی نیز است.


وی در پایان گفت: تولید بازی‌های قرآنی نیازمند حمایت‌های دولتی و بخش خصوص است، در این دوره مسئولان دانشگاه شریف اعلام آمادگی برای حمایت از این بازی‌ها را داشتند، در سال‌های آینده دو بازی رایانه‌ای با موضوع زندگی حضرت نوح(ع) و دوران دفاع مقدس در حال طراحی است./816/302/ب2

ارسال نظرات