۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۳۵۴۰۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بهشت دلیل عبادت شیعیان مقرب نیست

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه شیعیان مقرب هرگز خداوند را به دلیل بهشت و یا ترس از جهنم عبادت نمی‌کنند، گفت: این اوج عبادت خالص و راه سفر بسوی حضرت حق است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شامگاه چهارشنبه درباره اوصاف شیعیان در حسینه همدانیها به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبر(ص) فرمودند: مراد از السابقون السابقون در قرآن کریم امیرمؤمنان(ع) و شیعیان او هستند.

 

وی افزود: در اینجا منظور از شیعه کسانی‌اند که در صف سابق هستند، یعنی آنانی که در مسابقه بندگی بیشترین بهره را می‌برند و شیعه اکمل نامیده می‌شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه حضرت علی(ع) شیعیان را به هفت دسته تقسیم می‌کند، بیان داشت: نخستین گروه شیعیان صادق هستند که در قرآن کریم با عنوان اولئک المقربون یاد می‌شوند، زیرا آنان در ایمان، اخلاق حسنه و عمل صالح نسبت به دیگر شیعیان سبقت داشته و در صفوف اول قرار دارند.

 

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: مراد از «فی جنات النعیم» در قرآن کریم، دومین گروه از شیعیان هستند که ایمانشان کامل است ولی اکمل نیست و سومین دسته از شیعیان کسانی هستند که در قیامت به شفاعت ائمه معصومین(ع) محتاج می‌شوند و امام صادق(ع) در وصف آنان، می‌فرماید: به این گروه از شیعیان در ارائه دین و احکام الهی سختگیری نکنید زیرا آنان بیش از این ظرفیت و طاقت ندارند؛ این سه دسته از شیعیان قطع به یقین اهل جنت هستند.

 

وی درباره اینکه توبه وسیله‌ای برای رسیدن به مقام شیعیان مقرب است، گفت: خداوند به همه انسان‌ها اجازه توبه کردن را داده است، توبه روح انسان را جلا می‌دهد و می‌شود باطن انسان همانند یک صافی، اسلام ناب عرشی را بدون ذره‌ای ناپاکی دریافت ‌کند.

 

این دانشمند فرزانه افزود: ملائکه رحمت مأمور جان ستاندن انسان‌های تواب هستند و آنان بسیار سهل جان می‌گیرند، امام صادق(ع) فرمودند: جان شهدای کربلا را در روز عاشورا شخص خداوند متعال گرفته است و این نشان از مقام آن عزیزان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان عنوان کرد: شیعیان مقرب هرگز خداوند را به دلیل بهشت و یا ترس از جهنم عبادت نمی‌کنند، حضرت علی(ع) فرمودند: پروردگارا خوف از عذاب دوزخ و طمع بهشت علی را وادار به عبادت نکرد بلکه من یافتم این حقیقت را که تو سزاوار آن هستی که پیشانی بر خاک گذاشته و تو را عبادت کنم؛ این اوج عبادت خالص و راه سفر بسوی حضرت حق است./813/202/ب2

ارسال نظرات