۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۳۵۴۲۸
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‎‌شرقی:

آزادی قدس با آبروی جهان اسلام گره خورده است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‎‌شرقی گفت: اهمیت آزادی قدس شریف فراتر از نگرش‌های سیاسی، مذهبی، نژادی و قومی است؛ در حقیقت آزادی قدس با آبروی جهان اسلام گره خورده است.
حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی 

حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‎‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تأکید بر حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: اهمیت آزادی قدس شریف فراتر از نگرش‌های سیاسی، مذهبی، نژادی و قومی است؛ در حقیقت آزادی قدس با آبروی جهان اسلام گره خورده است.


وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نیز نگرشی جهانی و فرامنطقه‌ای نسبت به آرمان آزادی فلسطین اشغالی داشتند؛ چنانکه فرمودند؛ روز قدس، یک روز جهانی است؛ روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، بنابر این حضور در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یک وظیفه شرعی و انسانی است.


حجت الاسلام خدیوی افزود: نامگذاری آخرین جمعه هر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، تصمیمی استراتژیک به نفع مصالح جهان اسلام بوده است؛ در حقیقت این روز احیای تفکر وحدت و یکپارچگی جهانی امت اسلام است.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که روز جهانی قدس با دوراندیشی و ذکاوت امام راحل، گفتمانی را بنیان نهاد که امروزه زبان و عمل متجاوزان در مقابل منطق آن به لکنت افتاده است، تصریح کرد: امروز به برکت ابتکار امام راحل فرهنگ مقاومت و انتفاضه به الگوی مبارزه برای تمامی ملل ستمدیده تبدیل گشته است. 


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی برای منحرف کردن آزادی قدس شریف از مسیر اصلی خود، گفت: در این روز مسلمانان و حتی همه آزادگان جهان، فارغ از رنگ و نژاد و ملیت، در صفوفی بهم فشرده، در مقابل تجاوز، ظلم و استکبار می ایستند و با تمام وجود از توحّش و ددمنشی های رژیم صهیونیستی اشغالگر قدس اعلام برائت می کنند.


وی ادامه داد: اگرچه امروز جرثومه های ظلم و فساد برای خاموش کردن ندای آسمانی مقاومت، به طراحی کارهای زشت، جنگ های نیابتی و پرورش گروه های سلفی و تکفیری روی آورده اند؛ ولی یقین بدانند که ندای آزادی خواهی مردم مظلوم جهان و فریاد مرگ بر اسرائیل آنها در مقابل مستکبران خاموش نخواهد شد. 


حجت الاسلام خدیوی با تأکید بر این‌که فلسطین به عنوان پاره تن اسلام، مبدأ‌ و قدس به عنوان قبله اولین مسلمانان، مرکز شیطان ستیزی است؛ تصریح کرد: قدس مرکزی است که مبارزان مقاومت در مقابل چشم های داعیه داران پوشالین حقوق بشر، هر ساله اسماعیل های خود را به قربانگاه فرستاده و از سوی سلاخان منحوس صهیونیسم معصومانه کشته می شوند.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‎‌شرقی ادامه داد: متأسفانه جامعه جهانی چشم خود را بر جنایات رژیم صهیونیستی بسته است، بر همین اساس ملت‌های مسلمان باید با حضوری پرشور و آگاهانه در راهپیمایی روز جهانی قدس؛ با اعلام انزجار از اعمال رژیم غاصب، بار دیگر بر همبستگی و اتحاد تأکید کنند./935/302/ب2

ارسال نظرات