۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۳۵۴۳۰

چند اخبار کوتاه از قزوین

ترویج رفاه جامعه با ترویج فرهنگ زکات، پرداخت زکات موجب رفع فقر از جامعه می شود و همایش روحانیون شاغل در قزوین برگزار می‌شود چند خبر کوتاه از استان قزوین هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی امام  جمعه  آبیک در همایش  طلوع  سخاوت با اشاره به  پرداخت  زکات  در جامعه  گفت: امروز مسؤولان ما  باید  این امر مورد تاکید  خدای  متعال  و ائمه  معصومین را در جامعه و در بین کشاورزان به خوبی ترویج و گسترش  نمایند.

 

امام جمعه شهر آبیک ابراز کرد: اگر کمبودهای بلاد اسلامی از طریق مالیات و زکات تأمین شود افراد جامعه به یک نوع رفاه نسبی دست می‌یابند.

 

وی به پرداخت زکات در جامعه  اشاره  و بیان  داشت: پرداخت  زکات  سبب  دفع  بلا از امت  و اقتدار امت اسلامی است و اگر کمبودها از طریق مالیات‌های اسلامی و زکات تامین شود افراد جامعه به  یک نوع رفاه نسبی دست می‌یابند و در نتیجه دل‌ها نسبت به هم مهربان شده و همه پشتیبان یکدیگر خواهند  بود.

 

رییس  شورای  زکات  شهرستان  آبیک  ادامه  داد: زکات یکی از واجبات مهم الهی است که اقتصاد اسلام  بوده و باید تقویت شود تا در نظام  اسلامی به  جایگاه خود برسد.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: ما می‌توانیم با پرداخت زکات اموال خود را به بهترین نحو  ممکن بیمه کنیم که خیر دنیا و آخرت را در بر داشته باشد.

 

پرداخت زکات موجب رفع فقر از جامعه می‌شود

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در همایش  زکات  به  نقش  تاثیر گذار زکات  در زندگی  انسان‌ها  پرداخت  و گفت: خدای  متعال  برای  سر و سامان  دادن  به  نظم  بشر برنامه‌های مفصلی را در قرآن و دین مبین اسلام بیان کرده که یک ارتباط با خودش و دیگری  ارتباط  بین  بندگانش  است.

 

مدیر حوزه قزوین گفت: زکات نقش عظیمی در فقر زدایی جامعه داشته و هرکس باید به فراخور و جایگاه خود به ترویج زکات اهتمام داشته باشد.

 

مدیر حوزه  علمیه  استان  قزوین  با اشاره به  تاکید  خدای متعال  و ائمه  معصومین(ع)  بر این  فریضه الهی، تصریح کرد: زکات  در حقیقت  عامل  رشد در همه  عرصه‌ها  است  زیرا  نزدیکی  به  نماز است.

 

وی تصریح کرد: در کنار نماز  در بیشتر آیات  نورانی  قر آن  مجید  به مسأله  زکات  پرداخته  شده  و ائمه  معصومین(ع)  ما  هم در این رابطه  احادیث  و روایاتی  درباره  اهمیت  زکات برای  بشریت  بیان  کرده اند.

 

استاد حوزه  علمیه  قزوین در ادامه افزود: زکات یکی از شئون بندگی خدای  متعال  بوده و به همین جهت نیازمند قصد قربت است.

 

وی  خاطرنشان  کرد: زکات  یکی  از پایه‌های  اسلام  بوده  و بهترین عامل  برای  از بین  بردن  فقر در جامعه  است.

 

همایش روحانیون شاغل در قزوین برگزار می‌شود

حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی، معاون  امور  طلاب  و دانش  آموختگان حوزه  علمیه  قزوین در جلسه  هماهنگی  همایش  روحانیون شاغل، با اشاره به برگزاری این همایش گفت: علی  رغم  رشد  کمی  و کیفی  حوزه های  علمیه  و حضور  موثر  حوزویان در  بسیاری از عرصه های مختلف داخل و خارج از کشور تاکنون یک نقشه راه درباره  ارتباط و تعامل حوزه و حوزویان شاغل وجود ندارد.

 

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین از برگزاری همایش روحانیون شاغل در سازمانها و نهادها، تیرماه جاری، در قزوین خبر داد.

 

معاون امور طلاب ودانش آموختگان حوزه علمیه قزوین خاطرنشان‌کرد: باید امروز این تعامل بین  حوزه و دانش آموختگان حوزوی  شاغل در ادارات و نهادها  انجام  شده  و بیش  از گذشته از تجربیات  آنها  در ارتقا  سطح  برنامه های  مدارس  حوزه های علمیه  صورت گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در همایش روحانیون شاغل که تیرماه جاری با حضور مسئولین  حوزه علمیه قم و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین  برگزار خواهد شد از روحانیون شاغل و نمونه تجلیل خواهد شد.

 

در پایان این جلسه  مشاور استاندار در امور روحانیون،  تعامل  و ارتباط  بیشتر روحانیون شاغل  با حوزه های  علمیه  را مورد تأکید  قرار داد./873/303/ب2

ارسال نظرات