۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۳۵۴۸۵
مدیرکل اوقاف سیستان وبلوچستان خبر داد؛

ثبت ۱۰ وقف جدید در سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان و در قالب طرح ضیافت الهی، 10 وقف جدید شامل 7 وقف در منطقه سیستان و 3 وقف در شهرستان زاهدان به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام تدینی

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: فعالیت مبلغین اعزامی از قم در مناطق مختلف استان و در قالب طرح ضیافت الهی، تأثیر چشمگیری در آشنایی مردم با وقف و مشارکت در این سنت حسنه داشته است.

وی اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ وقف راهگشای بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی است، اما باید تلاش کرد تا نیات واقفین در جهت رفع نیازهای روز جامعه صورت گیرد تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان افزود: عمده نیات واقفین در استان، ساخت مسجد، فعالیت‌های قرآنی و اجرای مراسم در مناسبت‌های مذهبی است، در حالی که باید نیازهای درمانی، آموزشی و برخی مسائل اجتماعی مانند تأمین جهیزیه برای خانواده‌های بی بضاعت را هم مد نظر داشت.

وی بیان کرد: مبلغان اعزامی در قالب طرح‌های مختلف از جمله نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی و ضیافت الهی می‌توانند با برگزاری جلسات، مردم را نسبت به نیازهای روز جامعه آگاه کنند تا جامعه اسلامی بهره بیشتری از این سنت حسنه برده باشد.

حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه سازمان اوقاف، عمل به نیات واقفین را وظیفه خود می‌داند، تصریح کرد: اجرای نیات اجتماعی 50 درصد، اجرای نیات مذهبی 90 درصد، اجرای نیات مدارس علوم دینی 25 درصد و اجرای نیات مساجد نیز 43 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.//303/ب/831

ارسال نظرات